تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست مسالمت جویانه در عرصه بین المللی را دنبال کرده و با توجه به منویات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تعامل گسترده با دنیا، وزارت خارجه از این بیانات بهره خواهد برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا بلندتر شده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست مسالمت جویانه در عرصه بین‌المللی را دنبال کرده و با توجه به منویات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تعامل گسترده با دنیا، وزارت خارجه از این بیانات بهره خواهد برد.

بخش سیاست تبیان

بهرام قاسمی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در نشست سخنگویی این هفته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری فرمودند که ایران به تعامل گسترده با دنیا توجه دارد. با توجه به حضور گسترده مهمانانی که درچند روز اخیر در تهران بودند وزارت امور خارجه در آغاز دولت جدید چه برنامه ای برای تعامل گسترده با دنیا دارد، گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تعامل با جهان بحث مهمی است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید ایشان بر این موضوع جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده است از سیاست مسالمت آمیز و مسالمت جویانه در عرصه جهانی و بین‌المللی پیروی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: در این دوره و در آغاز دولت جدید تعامل بیشتر با جهان بحث بسیار مهمی است که باید روی آن کار شود و قطعا در برنامه‌های کشور و به خصوص وزارت امور خارجه منظور خواهد شد و در این جهت حتما از منویات مقام معظم  رهبری بهره برداری های لازم انجام خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه همچنین در بخش دیگری از این نشست گفت: دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا بلندتر شده است .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود بین مقامات ایرانی و انگلیسی در ارتباط با وضعیت پرونده خانم نازنین زاغری بحث و گفت‌وگوهایی شده و آیا قرار است تبادل زندانی بین ایران و انگلیس انجام شود گفت: هیات انگلیسی که به تهران سفر کرده بود با خانواده نازنین زاغری دیداری انجام دادند.

وی افزود: خانم زاغری ایرانی هستند و همسرشان انگلیسی است و همانطور که گفتم این دیدار انجام شد. وی افزود: هیچ بحثی در مورد تبادل زندانی بین ایران و انگلیس وجود ندارد.


منبع: ایسنا