تبیان، دستیار زندگی
ست حجت‌الاسلام عبدالمجید یزدی، در دیدار كارآموزان روحانی قوه قضاییه با آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی، توجه و اقبال روحانیت به امر قضا را ناچیز دانست و گفت: تنها 5/22 درصد از قضات كشور طلبه هستند و این مقدار ناچیزی است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر كل آموزش روحانیون قوه قضاییه : اقبال طلاب و روحانیان به قوه قضاییه در حد انتظار نیست

حجت‌الاسلام عبدالمجید یزدی، در دیدار كارآموزان روحانی قوه قضاییه با آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی، توجه و اقبال روحانیت به امر قضا را ناچیز دانست و گفت: تنها 5/22 درصد از قضات كشور طلبه هستند و این مقدار ناچیزی است.

به گزارش  رسا،وی با استناد به وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) گفت: مسئولان قضایی باید قضات را از بین روحانیان و حوزه‌های علمیه انتخاب كنند.

مدیر كل مركز آموزش روحانیان قوه قضاییه در معرفی این مركز خاطرنشان كرد: این مركز از سال 69 شروع به فعالیت كرده و دوره‌هایی را برای كارآموزان برگزار می‌كند كه بین یك سال و نیم تا دو سال است. در این دوره‌‌ها كلاس هایی با هدف اصلاح رفتاری برگزار می‌شود و مباحث علمی لازم در بیست عنوان درسی آموزش داده می‌شود. پس از آن، كارآموزان با انجام كارورزی در مراحل مختلف، هنر عمل كردن به دانسته ها را فرا می‌گیرند.

وی دیدار این كارآموزان با بزرگان حوزه را از بحث‌های انگیزشی عنوان كرد و افزود: این كارآموزان پس از قبول شدن در امتحان‌های مربوط، ابلاغ قضایی خود را دریافت می‌كنند و به عنوان قاضی در دستگاه قضایی خدمت خواهند كرد.

حجت‌الاسلام یزدی، تحصیلات تكمیلی قضات را از ‌دیگر فعالیت‌های اداره آموزش روحانیون دانست و تأسیس مركز تخصصی قضا را كه حاصل هماهنگی‌ شورای عالی حوزه علمیه و مركز مدیریت حوزه علمیه قم است، حركتی مثبت در این راستا عنوان كرد.

وی به دو شیوه ورود روحانیان به دستگاه قضایی، به طور مستقیم از حوزه یا طلاب آموزش دیده در مركز تخصصی قضا اشاره كرد و خاطر نشان ساخت: طلابی كه در مركز تخصصی قضا تحصیل می‌كنند، مسلط بر مسایل حقوقی و فقهی هستند.

مدیر كل آموزش روحانیان قوه قضاییه وظیفه این مركز را برقراری ارتباط بین مراجع معظمتقلید و قضات عنوان كرد و از تولید نرم‌افزار گنجینه آرای فقهی ـ قضایی برای تسهیل در این امر خبر داد. انتهای خبر