تبیان، دستیار زندگی
این روزها شرکت های بزرگ دنیای فناوری هر یک در نظر دارند، سیستم عامل ویژه اینترنت اشیا خود را طراحی کرده و آن را مورد استفاده قرار دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانسته هایی از اینترت اشیا

این روزها شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری هر یک در نظر دارند، سیستم‌عامل ویژه اینترنت اشیا خود را طراحی کرده و آن‌را مورد استفاده قرار دهند.

دانسته هایی از اینترت اشیا

مایکروسافت همراه با ویندوز 10 ویژه اینترنت اشیا،

گوگل همراه با سیستم‌عامل Brillo،

بوش همراه با شبکه کلاود اختصاصی خودش و ...

در همین راستا سامسونگ نیز اعلام کرده است تا یک ماه آینده سیستم‌عامل اینترنت اشیا خود را عرضه خواهد کرد. 

این‌گونه به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ اکنون ترجیح می‌دهند به جای کار روی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ تمرکز خود را روی سیستم‌عامل‌های ویژه اینترنت اشیا قرار دهند.

مفهومی که میلیاردها دلار سود در آن نهفته است.

هرچه دنیای فناوری رو به جلو حرکت می‌کند، به همان اندازه نشانه‌های متعددی از حضور اینترنت اشیا در صحنه‌های مختلف را مشاهده می‌کنیم.

اشیا هوشمندی که این روزها در گوشه و کنار هر خانه‌ای مشاهده می‌شوند. شرکت‌های بزرگ فناوری در رقابت شدیدی با یکدیگر قرار دارند،

به دلیل این‌که آن‌ها بر این باور هستند که موج بعدی سود و سرمایه که همراه با خرید مشتریان به وجود می‌آید، پیرامون اینترنت اشیا و دستگاه‌های متصل قرار خواهد داشت. سامسونگ در نمایشگاه CES امسال از یک یخچال فریزر هوشمند رونمایی کرد.

اما این شرکت به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد سیستم‌عامل ویژه‌ای برای دستگاه‌های هوشمند عرضه کند. آن‌گونه که سامسونگ اعلام کرده است، در ماه آینده میلادی در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ که در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد از سیستم‌عامل جدید خود رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ اطلاع زیادی درباره سیستم‌عامل خود منتشر نکرده است، به‌طوری که حتی اسم سیستم‌عامل خود را نیز اعلام نکرده است، این شرکت تنها به این موضوع اشاره داشته است که سیستم‌عامل اینترنت اشیا این شرکت یک سیستم‌عامل منبع باز خواهد بود که از کارایی بالایی برخوردار است. این سیستم‌عامل منبع‌ باز به دستگاه‌ها کمک خواهد کرد در سریع‌ترین زمان ممکن وظایف ساده را انجام دهند، بدون آن‌که نیازی به دخالت انسانی در این زمینه وجود داشته باشد.

به‌طور مثال این سیستم‌عامل این توانایی را خواهد داشت تا در زمان نزدیک شدن شخصی به خانه‌اش درب خانه را باز کرده و چراغ‌ها را برای او روشن سازد. سامسونگ در این ارتباط گفته است: «یک سیستم‌عامل منبع باز بلادرنگ ویژه اینترنت اشیا که از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها پشتیبانی کرده و مدیریت آن به راحتی امکان‌پذیر بوده و به شیوه کاملا مؤثری از دستگاه‌ها استفاده خواهد کرد را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.»

این نرم‌افزارها در آینده‌ای نزدیک روی انواع مختلف وسایل خانه همچون یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی قرار خواهند گرفت.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان