تبیان، دستیار زندگی
له در پی حملات گسترده نظامیان اسرائیل به جنوب لبنان ومبارزه دلیرانه نیروهای مقاوت حزب الله در برابر آنان، آیت الله محمدحسین فضل الله در گفتگویی تلفنی با سید حسن نصرالله ، پیروزی نیروهای مقاوت در این مبارزه را به وی تبری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی تلفنی علامه فضل الله با سید حسن نصرالله

در پی حملات گسترده نظامیان اسرائیل به جنوب لبنان ومبارزه دلیرانه نیروهای مقاوت حزب الله در برابر آنان، آیت الله محمدحسین فضل الله در گفتگویی تلفنی با سید حسن نصرالله ، پیروزی نیروهای مقاوت در این مبارزه را به وی تبریك گفت.

به گزارش رسا به نقل از پایگاه خبری فضل الله، این شخصیت شیعی لبنان در تماس تلفنی با سید حسن نصر الله تاكید كرد: عملیات موفقیت‌ آمیز مقاومت اسلامی لبنان، بار دیگر ضربه‌ مهلكی را به اسراییل وارد ساخت.

وی افزود: مقاومت اسلامی لبنان عضو اصلی و اساسی در حل بسیاری از بحران‌ها با اسراییل است واسرائیل باید از مقاوت دلیرانه این جنبش درس بگیرد.

فضل الله خاطرنشان كرد: اقدام اخیر مقاومت اسلامی حزب الله در به اسارت گرفتن دو سرباز اسراییلی می‌تواند نقش كلیدی را در آزادی بسیاری از اسیران فلسطینی و نیز محدود كردن یا متوقف كردن حملات گسترده‌ی اسراییل به مناطق فلسطینی ایفا كند.

وی افزود: مقاومت اسلامی لبنان بار دیگر با اقدامی بی‌نظیر، توازن قوا با اسراییل را به نمایش گذاشته و از سویی قدرت و جان تازه‌ای را به كالبد مقاومت مردمی در فلسطین و عراق دمید.

شایان ذكر است طی دیروز و امروز،ارتش رژیم صهیونیستی حمله‌ی نظامی گسترده‌ای را از زمین و هوا به جنوب لبنان آغاز كرده است كه با مقابله شدیدی از سوی مقاوت اسلامی حزب الله روبرو شده است.

در درگیری‌های مرزی میان نظامیان رژیم صهیونیستی و لبنان 6 نظامی صهیونیست و 2 غیر نظامی لبنانی كشته شدند. همچنین 21 نظامی صهیونیست نیز زخمی شده‌اند.

این در حالی است كه مبارزان حزب‌الله لبنان توانسته‌اند دو تن از نظامیان صهیونیست را اسیر كنند و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به اسارت گرفته شدن دو سرباز اسراییلی و كشته شدن سه سرباز و زخمی شدن هشت تن از نیروهای اسراییلی به دست مبارزان حزب‌الله لبنان را تایید كرده است.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن تاكید بر این كه این دو سرباز اسراییلی در حال حاضر در مكانی امن نگهداری می‌شوند، اعلام كرد: به اسارت گرفتن این دو سرباز اسراییلی در ازای آزادی تمام اسرای دربند رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.