تبیان، دستیار زندگی
یگان تفنگداران دریایی آمریکا عملیات جستجو برای یافتن 3 تفنگداری بر اثر سقوط بالگرد نظامی ناپدید شده بودند، را به حالت تعلیق درآورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف جستجو در سواحل استرالیا

یگان تفنگداران دریایی آمریکا عملیات جستجو برای یافتن 3 تفنگداری بر اثر سقوط بالگرد نظامی ناپدید شده بودند، را به حالت تعلیق درآورد.

بخش سیاست تبیان
توقف جستجو در سواحل استرالیا

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یگان تفنگداران دریایی آمریکا امروز (یکشنبه) عملیات جستجو برای یافتن 3 تفنگداری را که بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامی این کشور در سواحل شمال شرقی استرالیا، ناپدید شده بودند،  تعلیق کرد.

یگان تفنگداران دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «پیشتر، خویشاوندان این 3 تفنگدار ناپدید شده را از تصمیم خود باخبر کرده ایم. ما با همکاری نیروی دفاع استرالیا تمرکز خود را بر عملیات بازیابی گذاشته‌ایم که ممکن است تا چند ماه به طول بیانجامد.»

روز گذشته یک فروند باگرد نظامی «ام وی-22 آسپری» آمریکا با 26 سرنشین در سواحل شمال شرق استرالیا سقوط کرد. بر اثر این حادثه 3 تفنگدار آمریکایی ناپدید شدند؛ اما 23 سرنشین دیگر این بالگرد نجات یافتند. این بالگرد نظامی در مانور مشترک آمریکا و استرالیا حضور داشت که ناگهان دچار سانحه شد.

یگان تفنگداران دریایی آمریکا پیشتر اعلام کرد تحقیقات برای یافتن علت سقوط این بالگرد نظامی آغاز شده است.

گمان می‌رود این سه تفنگدار دریایی بر اثر حادثه مزبور کشته شده باشند.

بالگرد های نظامی آسپری در سالهای اخیر به شدت دچار حادثه شده‌اند که این حوادث تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشته است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان