تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه بین المجالس جهانی با مشارکت جدی در حل بحران ها می تواند کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید رئیس مجلس بر لزوم فعالیت اتحادیه بین‌المجالس در حل بحران‌های جهانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه بین‌المجالس جهانی با مشارکت جدی در حل بحران‌ها می‌تواند کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.

بخش سیاست تبیان

علی لاریجانی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، علی لاریجانی روز  یکشنبه 15 مرداد در دیدار با صابر حسین چودری رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: عملکرد شما نشان می‌دهد که احساس مسئولیت زیادی نسبت به ملت ها دارید و این باعث مسرت است که شما به عنوان نمایندگان منتخب نگران وضعیت بحران های موجود در برخی کشورها مانند سوریه و یمن هستید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دلایل وجود بحران ها در این کشورها و خیلی از ممالک دیگر، گسترش مشکلات اقتصادی و ناامنی است که به ناامنی در جهان دامن زده است و این مسئله با اراده و عزم همه کشورها می تواند حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استراتژی ما همیشه بر این مبنا بوده است که مسائل و اختلافات نه از طریق لشکرکشی و نظامی گری بلکه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی قابل حل است و همانگونه که تاکنون جنگ و خونریزی در یمن و سوریه جواب نداده است، از این به بعد هم نتیجه ای جز تلفات انسانی نخواهد داشت.

همچنین در این دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: ایران یکی از اعضای باارزش و تاثیرگذار در اتحادیه بین المجالس جهانی است و عضو یکی از کمیته های اصلی این اتحادیه هستید و با توجه به فعالیت های شما مطمئنیم که می توانید کمک های زیادی در جهت رفع بحران های جهانی داشته باشید.

وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه بین المجالس جهانی خود را متعهد می دانیم که در حل مسائل و بحران ها تا آنجا که بتوانیم به شما کمک کنیم. همچنین در این دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: ایران یکی از اعضای باارزش و تاثیرگذار در اتحادیه بین المجالس جهانی است و عضو یکی از کمیته های اصلی این اتحادیه هستید و با توجه به فعالیت های شما مطمئنیم که می توانید کمک های زیادی در جهت رفع بحران های جهانی داشته باشید.

صابر چودری تصریح کرد: وضعیت سوریه و یمن خیلی بحرانی است و شرایط اسفبار انسانی ما را نگران ساخته است و باید هر چه سریع‌تر راه حلی برای گفت‌وگوها پیدا کنیم تا بیشتر از این شاهد جنگ و خونریزی در این کشورها نباشیم.

وی تصریح کرد: یکی از علل به وجود آمدن این جنگ‌ها حضور گروه های تروریستی است که ما به دنبال ریشه یابی نحوه تشکیل این گروهک ها هستیم که چرا جوانان یک کشور به سمت این تفکرات مخرب می روند و در حکومت ها چه مشکلاتی هست که این افراد در دل آنها متولد شده است.

صابر حسین چودری در ادامه تصریح کرد: ما تلاش داریم که یک نقش مکمل برای سازمان ملل داشته باشیم و از موازی کاری پرهیز کنیم و واقعا اقدامات مفیدی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ما تلاش داریم که زمینه‌های گفت‌وگو را در کشورهای یمن، بحرین، کره شمالی و جنوبی و سوریه فراهم نماییم و همانطور که نظر جمهوری اسلامی ایران هم هست از طریق راه حل سیاسی به ادامه درگیری ها در این کشورها خاتمه دهیم.

براساس این گزارش در ادامه این دیدار مارتین چانگانگا دبیرکل اتحادیه بین المجالس جهانی گزارشی از روند مذاکرات و تلاش های بین المجالس جهانی در حل بحران ها در کشورهای درگیر جنگ ارائه داد و از رئیس مجلس خواستار حمایت های بیشتر و کمک به جستن راه حل های سیاسی در این کشورها شد.

منبع: ایسنا