تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که ایران هیچگاه متوقف کننده برجام نخواهد بود. پس اگر آمریکایی ها فکر می کنند می توانند هزینه توقف برجام را به ایران تحمیل کنند کور خوانده اند و بدانند که نقشه آنها نقش برآب می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقوی‌حسینی: ایران هیچگاه برجام را متوقف نمی‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که ایران هیچگاه متوقف کننده برجام نخواهد بود. پس اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند هزینه توقف برجام را به ایران تحمیل کنند کور خوانده‌اند و بدانند که نقشه آنها نقش برآب می‌شود.

بخش سیاست تبیان

سیدحسین نقوی حسینی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ سیدحسین نقوی حسینی اظهار داشت: تغییری در عهدشکنی آمریکایی‌ها و عدم پایبندی آنها به توافقات بین‌المللی نیست. این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری بارها در دوران مذاکرات به آن اشاره داشتند مبنی بر اینکه آمریکا دولتی عهدشکن است و قابل اعتماد نیست. موضوعی که می‌توان آن را در رفتارهای جمهوری خواهان و کنگره در همان زمان انجام مذاکرات مشاهده کرد.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بنا بر نادیده گرفتن برجام گذاشته شد با این رویکرد که برجام با هزینه جمهوری اسلامی متوقف شود. حال اینکه اگر آمریکایی ها فکر می کنند می توانند هزینه توقف برجام را به ایران تحمیل کنند، کور خوانده اند چون ایران براساس گزارشات آژانس و همین دولت ترامپ پایبند به اجرای برجام بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران متوقف کننده برجام نیست، توضیح داد: توافق برجام بین ایران و ۱+۵ بوده است. پس این توافق صرفا بین ایران و آمریکا نیست که با عدم پایبندی آمریکا برهم خورد. سایر طرف‌های برجام باید پاسخ این عضو متخلف را بدهند.

نقوی حسینی تاکید کرد: برجام به تایید شورای امنیت، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و استقبال جامعه جهانی رسیده است و ایران نیز با عمل به تعهداتش به برجام پایبند است. پس اگر آمریکا به دنبال فرار از انجام تعهداتش با تحمیل هزینه توقف برجام به ایران است بداند که این اتفاق نمی افتد و نقشه‌اش نقش بر آب خواهد شد.

وی همچنین اقدامات دولت جدید آمریکا را در جامعه جهانی فاقد وجاهت دانست و گفت: ترامپ با اقداماتش وجاهت آمریکا را به شدت زیر سوال برده است. آخرین نمونه اقداماتش در عدم پایبندی به برجام آن هم توافق بین‌المللی مورد تایید سازمان ملل است که این اقدام حیثیت و وجهه آمریکا و ترامپ را در عرصه بین‌المللی زیر سوال می برد.


منبع: ایسنا