تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح روابط و همکاری های دو کشور ایران و سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی خواهان روابط تجاری باز و گسترده با کشور سریلانکا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس مجلس: جمهوری اسلامی خواهان روابط تجاری باز و گسترده با کشور سریلانکاست

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح روابط و همکاری‌های دو کشور ایران و سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی خواهان روابط تجاری باز و گسترده با کشور سریلانکا است.

بخش سیاست تبیان

رئیس مجلس

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با دشاباندو کارو جایا سوریا رئیس مجلس سریلانکا با اشاره به روابط و تعاملات ایران و سریلانکا گفت: دو کشور ظرفیت های بسیاری برای تقویت روابط و همکاری ها دارند که باید از این مسائل برای توسعه تعاملات استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی روند روابط بین دو کشور ایران و سریلانکا را سازنده و رو به گسترش دانست و افزود: سفر هیات پارلمانی این کشور به تهران قطعا می تواند زمینه ساز توسعه همکاری ها بین دو کشور باشد.

وی ادامه داد: ایران از روابط و همکاری های تجاری گسترده و باز با کشور سریلانکا استقبال می کند البته در شرایط کنونی سطح همکاری ها تا میزان قابل قبول فاصله دارد که باید برای تقویت و ارتقاء آن تلاش کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صادرات محصول چای از سوی کشور سریلانکا به ایران گفت: این کشور می‌تواند در حوزه سرمایه گذاری برای توسعه تکنولوژی های برداشت محصول چای در ایران فعالیت کند.

تقدیر از کمک‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از کشور سریلانکا در زمان وقوع سیلاب

در این دیدار دشاباندو کارو جایا سوریا رئیس مجلس سریلانکا با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد ایران و سریلانکا گفت: دو کشور در قرن های گذشته روابط گرم و دوستانه ای داشته اند و یکی از اهداف سفر من به تهران نیز گسترش روابط و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی پروژه های مشترکی در کشور سریلانکا در حال اجرا بوده که این همکاری‌ها باید گسترش یابد.

دشاباندو کارو جایا سوریا با تقدیر از حمایت و کمک های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از کشور و مردم سریلانکا در زمان وقوع سیلاب در این کشور گفت: دولت سریلانکا خواهان توسعه و ارتقاء روابط با ایران است و امیدوارم در آینده نزدیک این امر محقق شود.


منبع: ایسنا