تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: ضروری است کشورهای اروپایی سیاست های مستقل، نقشی فعال و مثبت تری در خصوص منطقه داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید ولایتی بر اتخاذ سیاست‌های مستقل و نقش‌آفرینی فعال اروپا در تحولات منطقه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: ضروری است کشورهای اروپایی سیاست‌های مستقل، نقشی فعال و مثبت‌تری در خصوص منطقه داشته باشند.

بخش سیاست تبیان

تاکید ولایتی بر اتخاذ سیاست‌های مستقل

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یک‌شنبه در دیدار با جوناس برینگ لیسبرگ، معاون وزیر خارجه دانمارک گفت: ضروری است ضمن حفظ روابط تاریخی نسبت به توسعه آن به طور جدی احتمام ورزید و خصوص در رابطه با مسائل منطقه و خاورمیانه که از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: ضروری است که کشورهای اروپایی سیاست‌های مستقل‌تر، نقشی فعال و مثبت را در این زمینه اتخاذ کنند، چرا که حوزه تغییر و تحول در این منطقه می‌تواند بر سایر مناطق جهان اثرگذار باشد. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که همه باید تلاش کنیم تا صلح و ثبات منطقه‌ای و به تبع آن جمعی برقرار شود. ایران در این زمینه هرگونه تلاشی را انجام داده است.

ولایتی هم‌چنین در مورد مقابله با تروریسم خاطرنشان کرد: سیاست‌های اصولی ایران از ابتدا مبارزه با هرگونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی دولت‌های منطقه بوده و در این جهت ایستادگی کرده است.

ولایتی هم‌چنین در مورد مقابله با تروریسم خاطرنشان کرد: سیاست‌های اصولی ایران از ابتدا مبارزه با هرگونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی دولت‌های منطقه بوده و در این جهت ایستادگی کرده است.

وی ادامه داد: اگر این سیاست اصولی نبود، باید شاهد فجایع و نفوذ گروه‌های تروریستی از بسیاری از نقاط جهان می‌بودیم که صلح و ثبات جهانی را تهدید می‌کردند و در این زمینه آماده همکاری هستیم و امیدواریم همه کشورها با عزم و و اراده جدی در این خصوص گام بردارند.

در ادامه معاون وزیر خارجه دانمارک بر ضرورت ادامه همکاری‌های همه جانبه دو طرف اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی با پدیده تروریسم مواجه هستند که بخش عمده‌ای از این تهدیدات از منطقه خاورمیانه آمده است و همین موضوع زمینه همکاری ما با ایران را فراهم می‌کند و می‌تواینم از تجربیات موجود برای همکاری‌های دوجانبه استفاده کنیم. هم‌چنین در این دیدار در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه و به ویژه حوزه‌های اقتصادی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


منبع: ایسنا