تبیان، دستیار زندگی
بازیگران با آمادگی بدنی فراتر از انتظار ما و گیرایی بسیار خوبی ظاهر شدند و نتیجه بسیار درستی از تمرین های کوتاه ما حاصل شد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگران فراتر از انتظار ظاهر شدند

بازیگران با آمادگی بدنی فراتر از انتظار ما و گیرایی بسیار خوبی ظاهر شدند و نتیجه بسیار درستی از تمرین های کوتاه ما حاصل شد .

بخش سینما وتلویزیون تبیان
نهنگ عنبر 2

فیلم «نهنگ عنبر۲» با فروش نزدیک به ۲۰ میلیاردی تا کنون پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بوده و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. این فیلم صحنه رقص معروفی دارد که این روزها در شبکه های مجازی بازدید بسیاری داشته است.

محمدرضا شریفی و علیرضا شریفی به عنوان مشاور طراح حرکات در این فیلم حضور داشته اند. برادران شریفی به تازگی اولین حکم مربیگری بین المللی ایران را از طرف فدراسیون آسیایی پارکور دریافت کرده اند.

به همین بهانه گفت و گوی کوتاهی با این دو هنرمند جوان انجام داده ایم که می خوانید:

علیرضا شریفی در رابطه با طراحی حرکات موزون« نهنگ عنبر۲» به صبا گفت:در این کار به عنوان مشاور طراح حضور داشتم و طراح حرکات لیدا فتح اللهی هستند.با سامان مقدم کارگردان و امیر توسلی آهنگساز در جلسات متعدد به نتیجه ای مشترک رسیدیم، تمرین ها صحنه به صحنه انجام شدند و هر بار با تیم کارگردانی برای رفتن به صحنه بعد و اضافه شدن بازیگران هماهنگی لازم صورت می گرفت. بازیگران با آمادگی بدنی فراتر از انتظار ما و گیرایی بسیار خوبی ظاهر شدند و نتیجه بسیار درستی از تمرین های کوتاه ما حاصل شد.

وی در ادامه افزود: ما نماینده رسمی فدراسیون «آی پی اف » که بزرگ ترین فدراسیون پارکور در سطح جهانی است،هستیم .همچنین به تازگی به عضویت  کمیته تکنیکال فدراسیون آسیایی درآمده ایم. تمام تلاش ما بر این است پارکور به زودی رسمی شود، تا روزی در ایران بتوانیم از کشور های مختلف دعوت به عمل آوریم.

محمدرضا شریفی نیز در ارتباط با صحنه های حذف شده « نهنگ عنبر ۲» گفت:فیلم « نهنگ عنبر۲» کار بسیار متفاوتی است که در سینما به این شکل به طراحی حرکات موزون پرداخته است . اگر صحنه های زیادتری از کار حذف نمی شد، شاید این سکانس بهتر دیده می شد . آنچه از سکانس رقص « نهنگ عنبر ۲»  به اکران عمومی رسیده است سایه ای از کار است و بسیاری از اجرا ها حذف شده اند .این اتفاق  باعث ناراحتی من وهمه اعضای گروه شد .

وی افزود: پاییز امسال کاری را به صورت فرم بدون دیالوگ و به همراه موسیقی خواهیم داشت که به لحاظ فرم اتفاق جدیدی است .

علیرضا شریفی و محمد رضا شریفی جوایزی نیزبرای طراحی حرکت خود دریافت کرده اند، از جمله :جایزه اول و دوم مجری حرکت از طرف انجمن حرکت خانه تئاتر برای نمایش « دربارانداز» وجایزه بهترین طراحی حرکت از طرف خانه تئاتر برای نمایش «سیرک سیار».


منبع: خبرگزاری صبا