تبیان، دستیار زندگی
ند در آستانه فرارسیدن میلاد سیدة النساء العالمین فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر میهن اسلامی اقامه شد. خطبای جمعه ضمن تبریك میلاد این بانوی مكرم و پاسداشت مقام و منزلت ایشان , در ابعاد مختلف زندگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ائمه جمعه خواستار بسیج كلیه امكانات مسلمانان برای مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی شدند

در آستانه فرارسیدن میلاد سیدة النساء العالمین فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر میهن اسلامی اقامه شد. خطبای جمعه ضمن تبریك میلاد این بانوی مكرم و پاسداشت مقام و منزلت ایشان , در ابعاد مختلف زندگانی وشخصیتی آن حضرت به ایراد سخن پرداختند.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی ، ائمه جمعه با اشاره به 26 تیرماه سالروز تشكیل شورای نگهبان , آن را مایه اطمینان نظام اسلامی دانسته و اظهار داشتند : این نهاد به نظام مشروعیت می بخشد و قوانین ما منهای تایید این شورا مشروعیت نخواهد داشت .

ائمه جمعه همچنین با محكومیت جنایات ددمنشانه رژیم خونخوار صهیونیستی خواستار بسیج تمامی نیروها و امكانات جهان اسلام علیه مبارزه بااین مولود خبیث و دست نشانده استكبار جهانی شدند و با اظهار تاسف از سكوت مجامع بین المللی , تنها راه نجات این ملت مظلوم را جهاد یكپارچه مسلمین علیه اسرائیل غاصب دانستند.

خلاصه اخبار واصله از نمازجمعه شهرستانهای كشور به شرح ذیل می باشد.

قم ـ آیت الله امینی بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ فاطمی توسط مسئولین فرهنگی كشور تاكید كرد. وی با تجلیل از مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س ) میلاد مسعود دختر گرامی پیامبراكرم (ص ) را به عموم مسلمانان تبریك گفت و افزود : بدون شك حضرت فاطمه زهرا(س ) بزرگترین بانوی اسلام است و باید از این فرصت ها برای تبیین هرچه بیشتر سیره و روش زندگانی آن حضرت استفاده كرد. وی اضافه كرد : چه خوب است به جای بیان مطالبی كه خیلی هم برای ما قابل تاسی نیست , فضائل اخلاقی و اجتماعی آن حضرت , نحوه زندگی ایشان , نحوه عبادت و ساده زیستی ایشان , روش های تربیتی و شوهرداری ایشان و... برای مردم بیان شود. آیت الله امینی تاكید كرد : چه خوب است كه بخش های مختلف فرهنگی نظیر صدا وسیما , ارشاد , نویسندگان , سخنرانان , منبری ها , مداحان و... از این فرصت ها برای تبیین و ترویج هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ فاطمی استفاده كنند. وی گفت : متاسفانه تابحال در این رابطه ضعف داشته و در تبیین و ترویج فرهنگ فاطمی كوتاهی كرده ایم . خطیب جمعه قم به برگزاری روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن اشاره كرد و افزود : تنها با تبیین فرهنگ فاطمی است كه مقام و منزلت زن در جامعه مشخص می شود. وی خطاب به مادرانی كه فرزند تربیت می كنند , گفت : شما باید از طرز رفتار حضرت زهرا(س ) در تربیت فرزند بهره برداری بیشتری بكنید. وی خرید هدیه برای مادران به منظور احترام و قدردانی از زحمات آنان را امری مطلوب دانست و خاطرنشان كرد : بهتر است جوانان به جای خرید هدیه های سنگین برای مادران خود , حرف آنها را بشنوند و به نصایح آنها توجه كنند. آیت الله امینی در بخش دیگر سخنان خود حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه و فلسطین را محكوم كرد و گفت : این حملات با حمایت آمریكا و تایید كشورهای به اصطلاح متمدن انجام می شود و هیچ كس به فكر مردم مظلوم فلسطین نیست . وی سكوت دولت های اسلامی در برابر این جنایات را تاسف بار دانست و گفت : حداقل كاری كه مسئولین كشورهای اسلامی می توانند انجام دهند این است كه روابط اقتصادی خود را با اینها قطع كنند. وی افزود : امیدوارم سران كشورهای اسلامی عبرت بگیرند و قبل از آنكه اسرائیل به سراغ تك تك آنها برود , فكری بكنند. امام جمعه موقت قم در ادامه وقوع انفجارهای جدید در كشور عراق را مورد توجه قرار داد و افزود : این خطر بزرگی است كه اخیرا متوجه عراق شده است . وی گفت : این جنایات با تحریك آمریكا و برای ایجاد تفرقه و اختلاف و جنگ داخلی در عراق انجام می شود. وی خاطرنشان كرد : شیطان بزرگ با انجام این جنایات می خواهد به مردم عراق بگوید كه دولت و مجلس تان هم نمی تواند كاری انجام دهد و شما برای تامین امنیت به من احتیاج دارید تا بدینوسیله ادامه اشغالگری خود را توجیه كند. وی خطاب به مردم عراق گفت : هشیار باشید , هدف دشمن را بشناسید و از ایجاد تفرقه , اختلاف و برادركشی بپرهیزید و از رهبری قاطعانه حضرت آیت الله العظمی سیستانی تبعیت و حمایت كنید و كاری كنید كه عاقبت كار به خوبی ختم شود و مشكلی پیش نیاید.

شهركرد ـ امام جمعه شهركرد بی توجهی و سكوت مجامع جهانی نسبت به جنایات ضدبشری صهیونیست ها در فلسطین و جنوب لبنان را محكوم و این جنایات را نمونه بارز نقض حقوق بشر و تروریسم دولتی دانست آیت الله ناصری در جمع نمازگزاران این شهر اینگونه جنایات بی رحمانه و كشتار مردم بی دفاع فلسطین و بی توجهی جهانیان را برای كشورهای مدعی دموكراسی تاسف بار خواند و گفت این چه منطقی است كه در قبال اسارت یك سرباز صهیونیست صدها تن از مقامات و مردم فلسطین اسیر و هزاران نفر بی خانمان و جمع زیادی نیز بدست این جنایتكاران كشته و زخمی شوند خطیب نمازجمعه در ادامه با تبریك سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س ) و روز مادر با تشریح ابعاد شخصیتی و اخلاقی حضرت فاطمه خواستار الگوگیری زنان و خانواده ها از سیره و راه آن حضرت و استفاده از روش حضرت فاطمه در تربیت فرزندان صالح شد و گفت خانواده بعنوان دانشگاهی كوچك در پرورش صحیح فرزندان و ساختن جامعه آینده نقش اساسی دارد. وی پرهیز از افراط و تفریط را در حل بسیاری از مشكلات خانواده ها حائز اهمیت دانست .

شمیرانات ـ حجه الاسلام والمسلمین دعاگو با تحلیل تحولات سیاسی روز با عنوان « آفرینش صلح و امنیت بین المللی با تشكیل كشور مستقل فلسطین در سرزمینهای اشغالی » اظهار داشت : حل مشكل فلسطین با نادیده گرفتن ملتها و بی توجه به حضور مسلمانان , یهودیان و مسیحیان و طرفدارن دیگر ادیان و تشكیل كشور اسرائیل با حذف مسلمانان وتشكیل كشور فلسطین با حذف فلسطینیان یهودی و مسیحی امكان پذیر نیست . خطیب جمعه شهرستان شمیرانات ادامه داد : زندگی مسالمت آمیز مسلمانان با غاصبان سرزمینشان و یا حفظ سلطه صهیونیستهای غاصب رویای شورانگیز و تحقق ناپذیر سیاستمداران صهیونیستی است كه هرگز هویت و واقعیت نیافته و نخواهد یافت . ناطق جمعه شمیرانات تشكیل مناطق خودمختار فلسطینی را اسیرسازی فلسطینیان در سلطه حكومت شرارت بار دشمنان توصیف نمود و گفت : زندگی ملت فلسطین در قالب منطقه ای خودمختار در كشور مجعول اسرائیل محروم از ارتش ملی , امكانات نظامی و قدرت دفاع و بازدارندگی و تحت سلطه همه جانبه رژیم صهیونیستی همین گزینه ننگین كنونی است كه برای جهان اسلام جز فاجعه هولناك و ضایعه خطرناك هیچ دستاوردی نداشت . وی آنگاه افزود : رژیم صهیونیستی هرگاه اراده كرد به مناطق فلسطینی تاخت , در كشتار و ویرانی و به خاك و خون كشیدن زنان و مردان فلسطینی هیچ حدومرزی نشناخت و در بیدادگری , بیدادگرائی و سفاكی و وحشی گری روی همه جنایتكاران جنگی و دشمنان بشریت و مدنیت را سفید كرد. امام جمعه شمیرانات ادامه داد : متاسفانه سیاستمداران بی تدبیر جهان اسلام با پذیرش طرح منطقه خودمختار فلسطینی زندانی بی امنیت و امكان از زنان و مردان فلسطینی ساختند و زندانبانی فلسطینیان مظلوم را به دژخیمان ضدبشر و صهیونیستهای از خدا بی خبر سپردند و امروز جهان اسلام در سوك زنان , مردان و كودكان بی گناه و بی پناه فلسطینی سوگوارند و با همه وجود برای آزادسازی فلسطین به جهاد رهایی بخش می اندیشند. حجت الاسلام والمسلمین دعاگو در بخش دیگر از خطبه ها تشكیل كشور مستقل فلسطین و بازگشت یهودیان مهاجر به وطن های نخستین و كشورهای مهاجرپذیر غربی را آفرینش صلح و امنیت در جامعه جهانی و بهترین راه حل برای مبارزه با بی ثباتی و جنگ و ویرانی در منطقه خاورمیانه توصیف نمود و تاكید كرد : بهترین گزینه بازگشت یهودیان مهاجر به وطنهای اصلی و بازگشت فلسطینیان آواره به سرزمین آبا و اجدادی و تشكیل كشور و دولت فلسطین از مسلمانان , یهودیان و مسیحیان این سرزمین در چهارچوب موازین بین المللی و با رای حقیقی مردم فلسطینی تبار است . امام جمعه شهرستان شمیرانات زوال رژیم غاصب فلسطین و پیروزی فلسطینیان بر اهریمنان متجاوز را سنت لایزال الهی و رویداد اجتناب ناپذیر تاریخ سیاسی جهان را تحلیل نمود و اظهار داشت : باید با نظارت بین المللی نظام رسمی و قانون اساسی فلسطین در قالب برگزاری همه پرسی و انتخابات آزاد به تصویب ملت فلسطین برسد همه فلسطینیان متناسب با جمعیت و برخورداری از حمایت ملت در اداره دولت اسلامی فلسطین ایفای نقش نمایند و صهیونیستها بپذیرند كه پروژه ظلم و زور و غصب و تجاوز هرگز از موهبت ثبات و ماندگاری برخوردار نمی گردد. امام جمعه شمیرانات همچنین در خطبه های نماز ولادت كوثر رسالت , دخت پیامبر فاطمه اطهر(س ) را تبریك گفت .

ابركوه ـ حجت الاسلام غفوری امام جمعه ابركوه در خطبه های نماز گفت : فاطمه زهرا(س ) الگوی زنان عالم هستند. و اگر زنان جامعه بخواهند سعادت دنیا و اخروی را داشته باشند باید سیره و زندگی آن بانوی گرامی اسلام را الگو قرار دهند. وی افزود : امروز دشمنان اسلام درصدد هستند با فرهنگ مبتذل خویش زنان جامعه ما را از حضرت زهرا(س ) جدا كنند واز این طریق ضربه خودشان را بزنند و متاسفانه باكم توجهه ای دست اندركاران و مسئولان فرهنگی كشور وضع حجاب در كشور خرابتر شده است . این بدحجابی یك زنگ خطری است . حجه الاسلام غفوری گفت : از دولت می خواهم علاوه بر دیگر كارهای جاری كشور , از مفاسد اخلاقی , توسعه بدحجابی جلوگیری كند و آنرا در اولویت كارها قرار دهد. حجه الاسلام غفوری به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بهانه های واهی علیه مظلومان فلسطین گفت : در این حملات عده ای از مردمان بی دفاع را به شهادت رساندند و عده ای از مسئولان كشور فلسطین را دزدیدند و همچنین حمله به لبنان تمام اینها نقشه رژیم اشغالگر قدس در فلسطین اشغالی به پشتیبانی خونخوار جهان و ضد بشر امریكا است كه حملات بخاطر پیروزی حماس است كه شجاعانه ایستادند و در مقابل شیطان بزرگ نه گفتند و دولت تشكیل دادند و اینجا رژیم صهیونیستی سرش به سنگ خورد و نتوانستند با سازمان حماس سازش كنند و ما از حزب الله لبنان , سازمان حماس كه شجاعانه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند و آمریكا را در مقابل چشم دنیا خوار و ذلیل كردند تشكر می كنیم و بدانند مسلمانان دنیا از حماس و حزب الله لبنان حمایت می كند.

سربیشه ـ حجت الاسلام توكلی امام جمعه سربیشه در خطبه های نماز , نگهبانی و مراقبت , استعاذه , مجهز شدن به تجهیزات و آشنائی با دامهای شیطان را از سیاست های اصولی در مبارزه با وساوس شیطانی دانست وی تقوا داشتن , كنترل ورود و خروج و محاسبه را از راه های مراقبت برشمرد و اظهار داشت : از دامهای خطرناك شیطانی , محبت به دنیا و هواپرستی است . امام جمعه در ادامه از مادر به عنوان گرامی ترین شخصیت آفریده خدا یاد كرد و افزود : مكتب حضرت فاطمه سلام الله علیها مجموعه ای از فضائل انسانی و منظومه ای از گلواژه های نیك زیستن است . خطیب جمعه , شجاعت , ادب و روح وظیفه شناسی حضرت فاطمه را از رموز ماندگاری و جاودانگی و الگوی حق طلبانه آن بانوی دو عالم دانست . امام جمعه با بیان اینكه 20 جمادی الثانی روز فرهنگ فاطمی است اظهار داشت : بزرگترین خدمت امام خمینی این بود كه با نهضت اسلامی خود توانست فرهنگ فاطمی كه فرهنگ اهل البیت علیهم السلام است را به مردم معرفی كند و زمینه را برای حاكمیت این فرهنگ فراهم سازد.

رامهرمز ـ حجه الاسلام موسوی فر امام جمعه رامهرمز در خطبه های نماز اظهار داشت : برای زن مسلمان كمال افتخار است كه روز تولد حضرت زهرا(س ) روز زن نامگذاری قرار داده اند كه این هم افتخار است و هم مسئولیت , زیرا باید به او تاسی كرد در عفاف , پاكدامنی , شوهرداری و عبادت , وی افزود شریف ترین شغل در عالم پرورش فرزند صالح و تحویل دادن یك انسان به جامعه است كه این مهم به عهده زن گذاشته شده است زیرا دامن مادر بزرگترین و امن ترین مدرسه ای است برای تربیت فرزند است و این مسئولیت در حقیقت همان شغل انبیا است زیرا انبیا برای انسان سازی آمدند. خطیب جمعه ضمن محكوم كردن حملات غاصبانه اسرائیل به لبنان و فلسطین گفت , كشورهای اسلامی نباید تنها به محكوم كردن اسرائیل اكتفا كنند , بلكه باید از تمام اهرم های فشار كه در اختیار جهان اسلام است استفاده كنند و دست صهیونیستها را از سرزمین های اشغالی مسلمین كوتاه نماید چون منطق طرفداران دروغین حقوق بشر منطق قدرت و زور است .

دورود ـ حجت الاسلام موسوی فر امام جمعه درود در خطبه های نماز اظهار داشت طمع به مال مردم از جمله رذائل اخلاقی است كه وجود آن انسان را به اسارت می كشد و جامعه را به سوی فساد سوق می دهد. وی درباره طمع ممدوح گفت : طمع داشتن به لطف خدا از نظر اسلام پذیرفته شده است وی با تبریك میلاد حضرت زهرا علیهاسلام گفت : مقام مادر همین بس كه خیر و سعادت انسان به رضایت مادر است وی درباره شخصیت زن از نظر اسلام گفت : هیچ تفاوتی در اسلام برای زن و مرد جز تقوای نیست . ناطق با اظهار تاسف از حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان گفت : این جنایت ها كه حمایت آمریكا و رضایت اروپائی ها را به همراه دارد یكی از سخت ترین و غیرانسانی ترین شرائط را برای فلسطینیان فراهم آورده است . وی گفت : هدف نهایی از این جنایات آن است كه مردم فلسطین در برابر دشمن اشغالگر سرخم كنند. غافل از اینكه به تجربه ثابت شده كه هرچه فشار دشمن بیشتر شود مقاومت فلسطین و لبنان تقویت خواهد شد.

دزفول ـ حجت الاسلام تقوی امام جمعه دزفول در خطبه های نماز به بررسی صفات قوم بنی اسرائیل پرداخت و گفت از نظر قرآن بنی اسرائیل مورد غضب و لعنت الهی قرار گرفته اند. وی گفت : صفاتی كه موجب دوری بنی اسرائیل از رحمت الهی شد حیله گری , پیمان شكنی . بهانه جویی وآزار رساندن به پیامبران الهی و تغییر احكام خدا بود از این جهت خداوند آنها را از رحمت خود دور ساخت . وی گفت : این قوم دارای قلبی بی رحم و دارای قساوت هستند قساوت بنی اسرائیل در طول تاریخ و جنایات كنونی آنها را باید مسلمانها كه 1,5 میلیارد نفر هستند و بیشترین جمعیت را دارند و با ثروتهای خدادادی نفت و گاز را در اختیار دارند همبستگی و یكپارچگی خود جواب بدهند و اسرائیل و آمریكا را به تسلیم بكشانند.

خواف ـ حجت الاسلام حسینی امام جمعه خواف در خطبه های نماز ضمن تبریك ولادت باسعادت كوثر پیامبر حضرت فاطمه و ولادت فرخنده فرزندش حضرت امام خمینی (ره ) هفته مقام مادر و روز زن را گرامی داشت . وی با اشاره به تعظیم شعائر اسلامی حضور پرشور در نمازجمعه و تقویت پایگاههای عبادی سیاسی جمعه را تقویت ارزشهای فاطمی و علوی ذكر كرد و افزود هر چه مردم در این پایگاههای نمازجمعه حضور فعال تر داشته باشند توطئه های دشمنان كمرنگ و بی اثر شده چرا كه تاكنون دشمن از همین پایگاههای عبادی سیاسی نمازجمعه ترس و وحشت داشته است . امام جمعه خواف به جایگاه و شخصیت ممتاز و برجسته حضرت فاطمه (س ) اشاره و افزود همه زنان و مردان باید در زندگی از این بانوی بزرگ اسلام و كوثر پیامبر(ص ) درس و الگو بگیرند.

الوند و شهر صنعتی ـ حجت الاسلام عادل پور امام جمعه الوند در خطبه های نماز ضمن اشاره به 23 تیرماه كه سالروز گشایش و تشكیل شورای نگهبان است به استناد فرمایش مقام معظم رهبری آن را عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سكینه قلب مومنین و در حقیقت نبض نظام اسلامی دانست . سپس به اهمیت نقش مجلس خبرگان رهبری اشاره نمود و گفت مجلس خبرگان در تعیین سرنوشت كشور نقش بسزایی دارد , كه ما پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در جریان انتخاب مقام معظم رهبری شاهد آن بودیم و مجلس خبرگان آیت الله خامنه ای (مدظله العالی ) را كه جانشین شایسته و بحق امام (ره ) بوده و هستند را به رهبری نظام اسلامی برگزیدند , كه ایشان امروز عالمانه و حكیمانه این مسئولیت سنگین و خطیر را بنحو شایسته ای عهده دار هستند. اگر در یك كشور , رهبری آگاه و متدین و عالم به زمان نباشد , آن كشور دچار گرفتاری های عدیده ای خواهد شد , همانطور كه ما امروز در كشورهای مسلمان همسایه شاهد آن هستیم . بنابر این مجلس خبرگان نقش بسزایی در اداره كشور داشته و موجب تضمین حقانیت نظام است . ایشان در ادامه به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین كشتار بی رحمانه مردم عراق اشاره نموده و گفت : امروز آمریكا كه مدعی دموكراسی و آزادی انسانها و دفاع از حقوق بشر می باشد , ریشه و سرمنشا تمام این جنایات است كه دم از حقوق بشر می زنند ولی خودشان خون آشام هستند كه حتی در بین ملت خودشان جایگاهی ندارند.

رودبار ـ حجت الاسلام شاهچراغی ضمن تبریك میلاد حضرت فاطمه زهرا(س ) به پایان دوره امامت جمعه خویش در رودبار اشاره كرد و گفت : سه سال در شهرستان رودبار بوده ام و از مردم خونگرم و باوفای رودبار جز خوبی و محبت چیز دیگری ندیده ام و مردم شهرستان رودبار , مردمی متدین هستند و ساخت و ساز مساجد و شركت در صحنه های مهم سیاسی و مذهبی نشان دهنده اعتقادات راسخ مردم این شهرستان به اسلام و انقلاب است . وی گفت : لحظه لحظه عمر انسان باید در راه عبودیت خداوند صرف شوند و اگر غیر از این باشد انسان ضرر خواهد كرد. وی از همه نمازگزاران جمعه كه در گرما و سرما در صف های نماز جمعه حضور یافته و این آئین محمدی را برپا داشتند تقدیر و تشكر كرد. حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه از همكاری ستاد نمازجمعه , فرماندار , نماینده مردم و مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم كه طی مدت سه سال وی را در برپایی نماز وحدت بخش جمعه یاری داده اند تقدیر و تشكر كرد.

شفت ـ حجت الاسلام بدیعی امام جمعه شهرستان شفت , باگرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س ) و امام راحل (ره ) كلمه مادر را زیباترین واژه آفرینش ذكر كرد و با بیان ویژگی های مادر از منظر معارف اسلامی , مادر را موثرترین عامل تربیت و نگاهبان سلامت روحی , روانی و جسمانی فرزند و عامل انتقال ارزشها به كودك دانست . امام جمعه شفت بااشاره به سالروز تشكیل شورای نگهبان از این نهاد به عنوان یك صافی كه مانع از ورود ناخالصی ها به اركان نظام می شود یاد كردو از ناظران این نهاد مقدس خواست بدون هیچگونه تسامح و تساهل و با كمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را بدون تاثیرپذیری از هیچ قدرتی ایفا نموده و مصلحت كشور را به مصلحت خود و دیگران ترجیح دهند. وی در ادامه با بیان برخی از مشكلات فرهنگی و اجتماعی منطقه زیارتی و سیاحتی امامزاده ابراهیم (ع ) شفت فعالیت های فرهنگی و انتظامی دستگاهها را در این منطقه ناكافی دانست .

تكاب ـ امام جمعه تكاب گفت : جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و سرزمین های اشغالی فلسطین نشانه ترس سردمداران این رژیم از قدرت و صلابت حزب الله است . حجت الاسلام علی مرادی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان تكاب با بیان این مطلب و با اشاره به موقعیت جنبش حماس در تشكیل دولت مستقل فلسطین افزود : قدرت و نفوذ حزب الله در لبنان رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا این پیروزی مسلمانان را تحت الشعاع قرار دهد. وی اظهار داشت : جنایاتی كه توسط این رژیم علیه زنان و مردان بی گناه در لبنان و فلسطین اتفاق می افتد ننگ بین المللی را برای حامیان این رژیم یعنی آمریكا وانگلیس بدنبال داشته و این كشورها نه تنها اقدامات هولناك رژیم غاصب اسرائیل را محكوم نمی كنند بلكه به هر نحوی می خواهند از این تحركات جنایتكارانه حمایت نمایند. وی تصریح نمود مجامع اسلامی و بین المللی نباید در مقابل این جنایات سكوت كنند وسكوت در برابر اقدامات اسرائیل بر علیه ملسمانان لبنان وفلسطین بمعنای همراهی و همگامی با این رژیم جنایتكار است .

دهدشت ـ حجه الاسلام لطیفی در خطبه های نماز ابتدا همه نمازگزاران را به تقوای الهی و دوری از معاصی دعوت نمود و سپس به رویدادهای هفته پرداخت . وی به گشایش نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره كرد و آنرا ستود و نقش مهم آنها را یادآور شد و از آن بزرگواران تشكر كرد. خطیب جمعه روز مادر و آغاز هفته زن و میلاد نورانی حضرت فاطمه زهرا(س ) را یادآور شد و این روز را به شیفتگان آن حضرت تبریك گفت . امام جمعه دهدشت ضمن تبریك ولادت حضرت امام (ره ) افزود : روز ولادت آن امام بزرگوار را نیز هرچه باشكوهتر برگزار كنند. وی به سالروز تشكیل شورای نگهبان قانون اساسی اشاره و نقش بنیادین آن را بیان كرد و از زحمات دست اندركاران شورای نگهبان نیز تشكر كرد. حجه الاسلام لطیفی حمله اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین را در روزهای اخیر یادآور شد و گفت : آنهائی كه دم از حقوق بشر می زنند كجایند وی از مردم و مسئولین خواست كه به مردم فلسطین كمك كنند تا انشاالله ریشه دشمنان اسلام خشكانده شود.

رضوانشهر ـ حجت الاسلام والمسلمین میرحسینی اشكوری امام جمعه رضوانشهر در خطبه های نمازجمعه گفت : وقتی كه اكثریت مردم یك كشور مسلمانند و با كمال آزادی و با رای قاطع اكثریت به جمهوری اسلامی رای دادند شكی نیست كه در راس نظام دینی باید یك اسلام شناس عادل باشد و رهبریت نظام را برعهده گیرد. وی همچنین گفت : وجود فقیه عادل و مدیر و مدبر علاوه بر وجود دلایل شرعی , مطابق دموكراسی است چرا كه با رای مردم انتخاب می شود. حجت الاسلام والمسلمین اشكوری تصریح كرد , امروز دشمنان اسلام ازاصل ولایت فقیه می ترسند زیرا این قدرت ولایت است كه تاكنون تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب كرده و نظام اسلامی را از جمیع خطرات حفظ نموده است . وی در پایان ضمن محكوم نمودن جنایات اسرائیل در فلسطین و لبنان و تبریك پیروزی اخیر حزب الله لبنان آنان را به مقاومت و جهاد دعوت كرد و گفت : تنها راه شكست دشمنان اسلام , ایثار , مقاومت و پایداری مسلمانان است .

تالش ـ حجه الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ضمن سفارش نمازگزاران به تقوی و تبریك سالروز ولادت حضرت فاطمه اطهر(س ) و همچنین امام راحل و روز مادر و هفته زن پیرامون هر یك سخنانی بیان كرد و افزود : در عظمت زهرای اطهر همین بس , آیاتی در قرآن كه عصمت آنحضرت را می رساند رسیده است مانند آیه تطهیر و آیه مباهله . وی در مورد منزلت زن گفت : زن از جایگاه بسیار با ارزشی برخوردار است تا آنجا كه امام راحل می فرمود نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است زیرا زنان در عرصه های مختلف فعال هستند و قشرهای فعال را در دامن خود تربیت می كنند. امام جمعه تالش در ادامه به سالروز گشایش اولین مجلس خبرگان اشاره كرد و در رابطه با اهمیت مجلس خبرگان و عناصر تشكیل دهنده آن سخن گفت : وی در آستانه سالروز تشكیل شورای نگهبان كه از اركان مهم نظام است مطالبی ایراد كرد و افزود : امام راحل میفرمود : اگر شورای نگهبان را حفظ نكنید سرنوشت شما سرنوشت زمان مشروطه خواهد شد و رهبر معظم انقلاب می فرمایند : شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است . وی همچنین به روز بهزیستی اشاره و از زحمات پرسنل این سازمان تشكر بعمل آورد. امام جمعه تالش در پایان به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اخیرا به لبنان اشاره كرد و افزود : تا كی مجامع بین المللی و به اصطلاح حقوق بشر باید نظاره گر این ددمنشی ها باشند و در سكوتی مرگبار به سر برند و چرا مسلمانها یك عكس العمل جدی در برابر این تجاوزگری ها از خود نشان نمی دهند. وی آنگاه برای پیروزی مسلمانها و نابودی صهیونیستها و حامیان شان دعا كرد.

اهر ـ حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه اهر با توجه به جنایات وسیع رژیم اشغالگر قدس در غزه و لبنان گفت : ما جنایات صهیونیستها را در فلسطین و جنوب لبنان محكوم می كنیم و پیروزیهای حزب الله لبنان را تبریك و از مجامع بین المللی می خواهیم در این زمینه سكوت نكنند و به فریاد مظلومان بشتابند. حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه اهر با اشاره به درسی از دروس فرهنگ نبوی به طمع در مال دنیا و آرزومندی پرداخت و گفت : یكی از رذایل اخلاقی است كه رسول خدا(ص ) می فرماید : از طمع دور باشید كه فقر حاضر است و موجب خروج از ایمان می باشد. وی گفت : بعضی از نهادها در انقلاب داریم كه نقش محوری و اساسی را ایفا می كنند كه مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان از آنهاست و مقام معظم رهبری شورای نگهبان را نبض نظام اسلامی معرفی می كنند. وی گفت : همه خیرات و بركات از اهلبیت علیهم السلام می باشد كه فاطمه زهرا(س ) منبع فیاض و جوشان خیر كثیر است و اسوه مردان و زنان می باشد لذا ما باید به فرهنگ فاطمی توجه كنیم و بدانیم كه دامن زن محل تربیت زنان و مردان بزرگ است .

شیرگاه ـ حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شیرگاه با بیان حدیثی در مذمت ریا پیرامون آیه ای از قرآن مجید كه از اوصاف رسول اعظم بیان میكند مطالبی ایراد نمود و گفت : اگر باور داشته باشیم كه رسول خدا و ائمه اطهار(ع ) گواه عملكرد ما هستند حتما مواظب عملكرد خود خواهیم بود. امام جمعه در خطبه دوم در رابطه با سهام عدالت گفت : واگذاری سهام عدالت به محرومان با تخفیف 50 درصد از سوی رهبر معظم انقلاب و بر تقلیل تصدی گری دولت منوط به تشكیل ستادی قوی برای اجرای اصل 44 و نظارتی قوی است . امام جمعه به مناست 23 تیرماه نیز گفت : مردم با حضور حماسی خود در حمایت از اركان نظام نشان دادند كه شعارهای معاندان در این مملكت خریدار ندارد و مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه با اعتقاد راسخ حمایت میكنند. وی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س ) و روز زن گفت : امام فرمود : وظیفه زن انسان سازی است و این كار انبیا و اولیا است . وی در ادامه گفت : زنانی كه فاطمه زهرا(س ) را الگوی خود قرار داده و در عبادت و عفت و سیاست و... به او اقتدا كنند دارای ارزش بالا هستند . امام جمعه به مناست 26 تیر ماه و روز شورای نگهبان با بیان رهبر معظم انقلاب كه شورای نگهبان نبض انقلاب اسلامی است گفت : دشمنان از اسلامیت نظام ناخرسندند و شورای نگهبان كارش حراست از آن است و لذا با این نهاد مقدس ابراز دشمنی می كنند كه همین بیانگر درستی كار شورای نگهبان است .

بهبهان ـ حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بهبهان در خطبه های نماز ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س ) گفت : نقش زن در جامعه مهمتر از نقش مرد است زیرا تربیت انسان كه شغل انبیاست در دامن زن تحقق می یابد. و دامن زن باید مدرسه ای باشد كه فرزند در آن تربیت شود. اگر این نقش زن از او گرفته شود جامعه به انحطاط كشیده می شود. خطیب جمعه بهبهان در بخش دیگری از خطبه ها , ادامه جنایات رژیم اشغالگر قدس اشاره نمود و ضمن محكوم نمودن این حركات وحشیانه گفت : این روش ددمنشانه روح مقاومت و مبارزه را در ملت مظلوم فلسین تقویت خواهد كرد و حمایت آمریكا و رضایت اروپائیها , آنها را در این جنایات شریك كرده است و این شركت در ظلم بی پاسخ نخواهد ماند و جوانان غیور فلسطینی و دولت حماس باید راه خود را تا پیروزی كامل ادامه دهند. وی به غارت میراث فرهنگی توسط آمریكائیها اشاره كرد و گفت این عمل زشت آمریكائیها و ادعای پوچ رژیم اشغالگر قدس با هیچ یك از اصول پذیرفته شده جهانی نیست و چنین تصمیماتی (فروش الواح گلی نشانه استیصال استكبار در مقابله با نظام اسلامی است .)

تویسركان ـ حجت الاسلام حیدری امام جمعه تویسركان در نمازجمعه این هفته تویسركان گفت : از نظر اسلام اصالت با خانواده است و اصل و ریشه تربیت به خانواده برمی گرددو نه تنها زندگانی دنیا بلكه آخرت را خانواده رقم می زند و سرمنشابهشت و دوزخ خانواده است . به همین دلیل در قرآن كریم بنیان جامعه , تربیت و ساختار فرد را خانواده مطرح می كند پس باید به جایگاه اصلی خانواده ارج بگذاریم و به آن اهمیت بدهیم . وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محكوم كردن حمله اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین گفت : طی روزهای اخیر شاهد كشتار مردم فلسطین هستم و مجامع بین الملی سكوت كرده اند و هدف آنان سرنگونی دولت برخواسته از متن مردم فلسطین است . وی گفت : مقاومت مردم فلسطین آنان را با شكست مواجه خواهد كرد و ماهم باید از این ملت دلیر و مظلوم حمایت كنیم تا نصرت الهی فرابرسد.

رودسر ـ حجه الاسلام راشدی نوری با اشاره به مناسبتهای هفته و با تبریك ولادت حضرت فاطمه زهرا و حضرت امام خمینی (ره ) و روز مادر , همه مردم را به پیروی و تاسی از سیره علمی و عملی این بانوی بزرگ دعوت كرد و گفت : بهترین هدیه برای همسر و مادر , شناختن منزلت , جایگاه و نقش آنان در زندگی و تحولات اجتماعی است . خطیب جمعه رودسر راجع به اوضاع فلسطین و لبنان كه با سكوت كشورهای مدعی آزادیخواهی و دموكراسی و سازمانهای بین المللی مواجه شده است گفت : تنها راه برای به زانودرآوردن اسرائیل , حفظ وحدت و یكپارچگی مقاومت اسلامی است . البته آنها با همه جنایتها به شكست و عجزشان در برابر مردم مسلمان فلسطین اعتراف كردند و تعجب ما از كشورهای دوست است كه دشمنانشان را بشناسند و در برابر اسرائیل كه بزرگترین خطر برای اسلام و منطقه است با همه وجود بایستند. متاسفانه برخی كشورهای اسلامی بجای اینكه از دهها كلاهك هسته ای و اسرائیل بترسند و آن را خطر بدانند نسبت به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تردید دارند در حالیكه ایران مقتدربزرگترین مانع برای تجاوز آمریكا و اسرائیل در منطقه است .

الیگودرز ـ حجه الاسلام رضایی در خطبه های نماز ضمن دعوت نمازگزاران , تقوای الهی را به عنوان بهترین راه برای پرهیز از گناه یاد كرد وافزود : خداوند متعال در همه حال ناظر بر عملكرد بندگانش است و لذا باید همیشه از گناه دوری كرد. خطیب جمعه الیگودرز در ادامه به سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س ) اشاره كرد و افزود : فاطمه الزهرا(س ) ارزنده ترین خلقت هستی است و گوهر درخشان عصمت و عفاف است و امروز زنان جامعه ما الگوی واقعی خود را این بانوی بزرگ می دانند و لازم است بانوان فخر ومباهات كنند كه روز ولادت این بانو و روز زن نام گرفته است . لذا با اندك توجهی به سیره حضرت فاطمه می توانند سرآمد زنان جهان باشند هر چند امروز متاسفانه در بعضی از مواقع شاهدبی حجابی تعدادی از بانوان جامعه هستیم كه لازم است فرهنگ فاطمیه را در جامعه گسترش دهیم . امام جمعه الیگودرز به جنایت بی شمار رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در فلسطین و لبنان اشاره كرد و افزود : این رژیم آنچنان پلید است كه از بدو ظهور هدفش تسلط بر دنیا از طریق زور است . لذا حالا كه كشورهای حامی حقوق بشر خفه شده اند و صدایشان درنمی آید. وقت بیداری ملت های مسلمان برای مقاومت در برابر این رژیم صهیونیستی است . وی اظهار داشت ; ما شهادت و دلیری حزب الله لبنان را تحسین می كنیم زیرا نشان دادند كه این رژیم پوشالی است .

جعفریه قم ـ حجت الاسلام دهقانی ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبتهای هفته پرداخت . وی در ابتدا با عرض تبریك میلاد حضرت فاطمه زهرا(س ) به مقام زن اشاره كرد و گفت : بهترین افتخار برای زنان جمهوری اسلامی ایران این است كه روز میلاد حضرت زهرا(س ) به آنها اختصاص دارد واگر چنانچه زنان جامعه اسلامی پیرو آن حضرت باشند نه تنها زنان بزرگ بلكه مردان بزرگ هم از دامن آنها پرورش پیدا می كند و نمونه آن حضرت امام (ره ) هستند كه سالروز میلادش باحضرت زهرا(س ) مصادف است . حجت الاسلام دهقانی سپس به حملات وحشیانه اسرائیل به جنوب لبنان و نوار غزه اشاره كرد و ضمن محكوم كردن جنایات رژیم صهیونیستی خواستار عكس العمل جامعه بین الملل در محكومیت این رژیم خونخوار شد و افزود : امروز وظیفه همه مسلمانان بویژه كشورهای عربی است با بسیج امكانات خود از مبارزان فلسطینی و لبنانی حمایت كنند و اشغالگران هم باید بدانند با این كارها گور خودشان را می كنند.

بندر كنگان ـ حجت الاسلام محمودی خطیب جمعه بندركنگان پس از توصیه به تقوا و پرهیز از گناه با تبریك میلاد با سعادت حضرت زهرا(س ) و امام خمینی (ره ) در مورد محبت ویژه رسول الله (ص ) به دختر گرامی اش سخن گفت . وی با اشاره به سالروز گشایش مجلس خبرگان رهبری گفت : خبرگان رهبری بالاترین ركن نظام پس از رهبری است . وی با اشاره به سالروز تشكیل شورای نگهبان و با استناد به فرمایشات امام راحل و رهبری در رابطه با این شورا گفت : بعد از رهبری نهادی كه مشروعیت به نظام می بخشد شورای نگهبان است و قوانین ما منهای تایید این شورا مشروعیت نخواهد داشت . امام جمعه با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان گفت : سكوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی لكه ننگی برای مدعیان دروغین حقوق بشر بویژه آمریكا و غرب خواهد بود. وی با اشاره به موفقیتهای حزب الله ضمن تحسین این پیروزیها گفت : امروز مقاومت و مبارزه تنها راه ایستادگی در برابر اسرائیل و حامیانش می باشد.

باغین ـ حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه باغین با اشاره به جنایات رژیم ضدبشر اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان از همه دولت های كشورهای اسلامی خواست در مقابل جنایات اسرائیل عكس العمل نشان بدهند. وی با اعتراض به بعضی دولتهای اسلامی از حكام سعودی خواست به جای ایجاد مزاحمت در حرمین شریفین برای زائرین شیعه از ظرفیتهائی كه در اختیار دارند علیه اسرائیل و حامی همیشگی آن یعنی هیئت حاكمه آمریكا استفاده كنند , امروز بیشترین موضوعی كه روح مقدس پیامبر اكرم را آزار و رنج می دهد جنایات اسرائیل وسكوت و بی تفاوتی جهان اسلام است . خطیب جمعه در ادامه بحث هفته های گذشته پیرامون آموزه های اخلاقی پیامبر (ع ) به اهمیت اطعام به دیگران اشاره كرد و گفت : یكی از خصیصه های بسیار پسندیده ای كه همه انبیا الهی و ائمه اطهار و اولیای الهی به آن اهتمام فراوان داشتند اطعام دیگران بود پیامبر(ص ) اطعام دیگران و سخن گفتن پاكیره و زیبا را در ردیف بهترین اعمال نامیده و فرموده است : بهترین مردم كسی است كه دیگران را اطعام می كند و خود حضرت هر وقت غذا تناول می كرد می فرمود : درب خانه را برای ورود دیگران باز بگذارید امام جمعه در خطبه دوم با تبریك ولادت با سعادت حضرت زهرا و ولادت امام خمینی (ره ) و روز و هفته زن , از زنان مسلمان خواست با تاسی به حضرت زهرا(س ) بكوشند زنان نمونه , همسران نمونه , همسران نمونه و مادران نمونه باشند.

آبیك ـ حجت الاسلام موسوی امام جمعه آبیك با اشاره به 26 تیرسالروز تاسیس و تشكیل شورای نگهبان خاطر نشان كرد , شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است , شورای نگهبان عماد ملت و مایه اطمینان و سكینه قلوب مومنین است . خطیب جمعه آبیك با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان و محكوم كردن این جنایات ناجوانمردانه یادآور شد , رژیم صهیونیستی با وحشیانه ترین شیوه به جنایت و آدم كشی ادامه می دهد و این جنایتها با حمایت آمریكا و رضایت اروپا همراه است و یكی از سخت ترین و غیرانسانی ترین شرایط را برای فلسطینیان مظلوم بوجودآورده است و هدف نهایی این همه جنایت و وحشیگری آن است كه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و لبنان در برابر دشمن اشغالگر سرخم كند غافل از آنكه فلسطین با قامت استوار و با حالت اسطوره در برابر دشمن وحشی ایستاده و شكست ناپذیر است . بنابر این هرگز نمی توان یك ملت قدبرافراشته را با سركوب به سكوت مجبور ساخت .تنها راه حقیقتی نجات فلسطین و آزادی سرزمینهای اشغالی همان جهاد فی سبیل الله است و همان راهی است كه حزب الله و نیروی مقاومت لبنان انتخاب كرده است .

كرمان ـ امام جمعه كرمان به جنایات هولناك اخیر صهیونیستهای غاصب , ظالم و ستمگر اشاره كر د و گفت : این ددمنشان غزه را به خاك و خون كشیده و دهها نفر از برادران مسلمان فلسطینی را قتل عام كرده اند و با حملات ناجوانمردانه , خانه ها وزیرساختهای زندگی در فلسطین و لبنان را منهدم نموده اند. خطیب جمعه كرمان افزود : بحمدالله حزب الله لبنان كه آبرویی برای جهان اسلام است در برابر صهیونیستهای ظالم وستمگر ایستاده است و با امكانات و اختیارات بسیار محدود مقاومت می كند. حجه الاسلام سیدیحیی جعفری تصریح كرد : بیش از ده هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین و لبنان در زندانهای مخوف اسرائیل بسر می برند و هیچكس دم نمی زند. آنوقت یك سرباز صهیونیست را حزب الله لبنان به اسارت می گیرد ببینید چه جنجال و غوغایی در سطح جهان به راه می اندازند. وی اضافه كرد : امیدواریم كشورهای اسلامی بیدار شوند , از مردم فلسطین و لبنان حمایت كنند. امام جمعه كرمان خاطر نشان كرد : امروز دیگر حرف از محكوم نمودن گذشته باید جوانها به آنجا اعزام شوند , از همه دنیا باید غیرتمندان به كمك خواهران و برادران مظلوم خود در فلسطین و لبنان بشتابند و این غده سرطانی رااز منطقه برای همیشه ریشه كن نمایند. امام جمعه كرمان همچنین با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها , آغاز هفته زن و روز مادر گفت : قرآن كرم راجع به حق پدر و مادر بسیار سفارش نموده است و حضرت امام خمینی فرموده اند : از دامن زن , مرد به معراج می رود. وی اظهار امیدواری كرد خداوند توفیق عنایت فرماید كه مقام زن و حرمت مادر را به خوبی درك كنیم .

اصفهان ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت : جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی و لبنان و حمایت آمریكا از این جنایات سخنان امام راحل كه فرمود آمریكا شیطان بزرگ است و همه جنایات زیر سر آنهاست را ثابت كرد. آیت الله سیدیوسف طباطبائی در خطبه های نماز افزود : جنایات اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان باعث شده مردم تنفرشان از استكبار جهانی روز به روز زیادتر شود. وی با اشاره به كشتار مسلمانان بی دفاع در فلسطین و لبنان توسط اسرائیل جنایتكار طی یك هفته گذشته و حمایت آمریكای جنایتكار از این قتل عام ها و وتو كردن محكومیت اسرائیل در سازمان ملل اظهار داشت : آنها خیال می كنند با این جنایات می توانند مسلمانان فلسطین انتفاضه , حماس و حزب الله را در لبنان به زانو دربیاورند كور خوانده اند. خطیب جمعه اصفهان با اشاره به اعتراضات جهانی در محكومیت جنایات اسرائیل و آمریكای جنایتكار علیه ملت مظلوم فلسطین , لبنان گفت : مردم دنیا غیرمسلمانها هم علیه جنایات رژیم صهیونیستی و آمریكا تظاهرات كردند و حتی در خود آمریكا و انگلیس مردم راه پیمائی كردند و این جنایات را محكوم نموده و از مواضع مسلمانان حمایت كردند. وی د افزود : علیرغم اینكه بعد از انقلاب اسلامی زحمات زیادی در جهت رسیدگی به محرومین و مستضعفین جامعه انجام شده است ولی به لحاظ حجم محرومیت ها و محدودیت منابع دولتی لازم است خیرین نیكوكار و تشكل های مردمی به یاری این نهادها بشتابند و افراد معلول , آسیب دیده ها و محرومین كنك كنند. امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه های نماز فرارسیدن ایام باسعادت ولادت دخت نبی مكرم اسلام (ص ) حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س ) , روز مادر و آغاز هفته زن را تبریك گفت و با اشاره به ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگ اسلام افزود : جز پیامبر و ائمه هدی (ع ) كسی نمی تواند ابعاد شخصیتی و مقام این بانوی بزرگ اسلام را درك كند. وی اظهار امیدواری كرد : جامعه اسلامی در سایه فرهنگ فاطمی روز به روز جایگاه بهتری را پیدا كرده , در جهت صلاح و رستگاری قدم بردارند. امام جمعه اصفهان در ادامه روایتی را از برادران اهل تسنن ذكر نمود و گفت : در این روایت آمده است اولین كسی كه روز قیامت وارد بهشت می شود حضرت زهرا(س ) می باشد. وی افزود : هركس در این دنیا اول باشد آنجا هم اول است , زیرا در محضر الهی واقعیت ها آشكار می شود , آنجا محل پارتی بازی و بی عدالتی نیست , آنجا حق برقرار است و حاكم خداوند متعال است .

انار ـ حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار به مسئله مهم فلسطین و تجاوزات جنایتكارانه رژیم غاصب اسرائیل به نوار غزه اشاره كرد و گفت : هدف صهیونیستها تسلیم و نابودی دولت و ملت فلسطین می باشد درحالی كه با سركوب و تجاوز هرگز نمی توان ملتی را به سكوت و تسلیم مجبور كرد. وی در این مرحله حساس سازشكاری را سم مهلك دانسته و خواهان ادامه مقاومت نیروهای جهادی فلسطین و حمایت همه جانبه ملتها و دولتهای اسلامی از آنها شد. وی در پایان با حمایت از عملیات شجاعانه حزب الله لبنان خطاب به غربیها گفت : غربیها بدانند رژیم غاصب اسرائیل كه یك رژیم جعلی و تحمیلی بر خاورمیانه بوده است نه تنها توانائی سلطه بر دنیای اسلام را نداشته و ندارد بلكه روزهای افول و سقوط خود را طی می كند. امام جمعه بخش انار به اثرات مخرب طمع ورزی اشاره نمود و گفت : طمع ورزی علاوه بر اینكه ایمان انسان را تباه می كند. حرص و علاقه انسان را به ذخارف دنیا زیاد كرده كه این خود منشا همه اشتباهات و گناهان بزرگ