تبیان، دستیار زندگی
رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور موسوم به جام آزادگان از فردا - دوشنبه - در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوت آغاز لیگ دسته اول فوتبال کشور فردا به صدا در می آید

رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور موسوم به جام آزادگان از فردا - دوشنبه - در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود.

بخش ورزش تبیان

آغاز لیگ دسته اول فوتبال کشور

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا؛ ١٨ تیم در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه کشور حضور دارند. تیم فوتبال خونه به خونه بابل که در فصل گذشته رقابت های لیگ دسته اول تا آستانه صعود به لیگ برتر فوتبال نیز پیش رفت، با «تون دو چاتینیر» مربی هلندی خود در این رقابت ها حضور دارد.

دو چاتینیر هلندی در مقاطعی در کره جنوبی و باشگاه آنژی روسیه نیز به عنوان دستیار دوم «گاس هیدینگ» فعالیت می کرد و پیش از این هدایت تیمی دسته دومی را در هلند به عهده داشت. او نخستین تجربه مربیگری اش در ایران را آغاز می کند و در نخستین گام به مصاف مس رفسنجان می رود.

تیم فوتبال راه آهن تهران که در فصل قبل رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور با کسب رتبه پانزدهم به کار خود پایان داد تا باخوش اقبالی از سقوط به لیگ دسته دوم فرار کند، فردا در نخستین مصاف خود میزبان شهرداری ماهشهر است.

شاگردان سیروس دین محمدی در حالی باید رقابت های لیگ دسته اول را آغاز کنند که این باشگاه با قدمت تهرانی با مشکلات مالی دسته و پنجه نرم می کند. از طرفی تیم فوتبال شهرداری ماهشهر که از لیگ دسته دوم فوتبال به جام آزادگان صعود کرده است برای موفقیت انگیزه بسیاری دارد.

تیم فوتبال ملوان نیز پس از ناکامی فصل گذشته خود با سرمربیگری «محمد مایلی کهن» برای صعود به لیگ برتر فوتبال، «نادر دست نشان» را جایگزین وی کرد تا قوهای سفید در نخستین جدال این رقابت ها پذیرای برق نوین شیراز باشند.

شهرداری تبریز دیگر تیم راه یافته از لیگ دسته دوم به جام آزادگان به مصاف مس کرمان می رود تا «علی صالح پناهی» سرمربی بومی این تیم به موفقیت شاگردانش امید ببندد.

اما تیم فوتبال صبا قم که در فصل شانزدهم در لیگ برتر فوتبال حضور داشت و در همین فصل نیز از این رقابت ها به لیگ دسته یک سقوط کرد، حال و روز خوشی ندارد. این تیم فردا مهمان تیم آلومینیوم اراک است که در مدت دو هفته، سه سرمربی برای تیم خود انتخاب کرد. ابتدا «سهراب بختیاری‌ زاده» به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و یک هفته بعد نیز«اسماعیل اسماعیلی» جایگزین سهراب شد. اما 12 مرداد ماه و تنها چهار روز به آغاز رقابت های لیگ، «ناصر بختیارزاده» سکان مربیگری تیم صبا را پس از برکناری اسماعیلی به عهده گرفت تا این اتفاقات گواه اوضاع آشفته باشگاه صبا باشد.

بادران تهران با مربی جوان خود «محمد ربیعی» که در فصل قبل نیز از تیم های مدعی برای صعود به لیگ برتر فوتبال بود، اردوهای پیش فصل و رقابت های تدارکاتی خوبی از جمله مصاف با استقلال تهران را در دستور کار خود قرار داد تا در این دوره از رقابت های حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

تیم بادران در نخستین رقابت لیگ دسته اول باشگاه های کشور در سال 97-96 مهمان فجر شهید سپاسی است.

«وینگو بگوییچ» مربی نام آشنای اهل کرواسی برای فوتبال دوستان که تقریبا نزدیک به 18 سال است به عنوان سرمربی در فوتبال ایران حضور دارد و سرمربی تیم گل گهر سیرجان است. شاگردان وینگو در فصل گذشته تنها با دو امتیاز اختلاف از پارس جنوبی جم قهرمان لیگ دسته یک و یک امتیاز اختلاف از سپید رود رشت، تیم نایب قهرمان، موفق به صعود به رقابت های لیگ برتر فوتبال نشدند. اما این مربی کروات نشان داده است توانایی حضوری دوباره در سطح اول فوتبال باشگاهی کشور با تیم گل گهرسیرجان را در فصل جاری دارد.

ماشین سازی تبریز نیز سومین تیم راه یافته از لیگ دسته دو به رقابت های جام آزادگان است که در نخستین دیدار رقابت های لیگ دسته اول به مصاف شاگردان «محمود فکری» سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان می رود.

تیم های ایران جوان بوشهر و نساجی مازندران که در سال های اخیر همیشه میانه جدول رده بندی لیگ دسته اول را به خود اختصاص داده اند نیز در شهر بوشهر با هم دیدار می کنند.


منبع: ایرنا