تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی بر ضرورت تداوم همكاری آموزش و پرورش با مناطق آزاد تجاری در جهت كیفیت بخشی آموزشی در مدارس تاكید كرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت تداوم همكاری آموزش و پرورش با مناطق آزاد تجاری

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت‌های مردمی بر ضرورت تداوم همكاری آموزش و پرورش با مناطق آزاد تجاری در جهت كیفیت بخشی آموزشی در مدارس تاكید كرد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

ضرورت تداوم همكاری آموزش و پرورش با مناطق آزاد تجاری

به گزارش مركزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی، مرضیه گرد در نشست روسای ادارات آموزش وپرورش مناطق آزاد تجاری، اظهاركرد: در حال حاضر حدود 161 هزار دانش آموز در حدود 2.1درصد در مناطق آزاد تجاری مشغول به تحصیل هستند كه آموزش و پرورش به دلیل نقش حاكمیتی آموزش و پرورش و عدالت آموزشی خود را موظف می داند حتی در دورترین مناطق مرزی – عشایر - كوچ نشین و حتی مناطق صفر مرزی هم امكانات تحصیل رایگان را برای حتی یك دانش آموز نیز فراهم نماییم .

وی افزود: لذا انتظار می رود با گسترش تعاملات طبق تفاهم نامه منعقده، مدیریت‌ های محترم مناطق آزاد با ارائه خدمات كیفی به دانش آموزان و معلمان مدارس در جهت ارتقای آموزشی بیشتر این مدارس تلاش نمایند .

گرد با اشاره به اینكه سازمان مشاركت های مردمی به عنوان یك گروه هماهنگ كننده در وزارت آموزش و پرورش متولی ایجاد تعامل با ادارات مناطق آزاد تجاری، ستاد و دبیرخانه منطقه آزاد تجاری می باشد، افزود: ما به دنبال این هستیم كه از ظرفیت و امكاناتی دبیرخانه مناطق آزاد تجاری در جهت كمك به آموزش وپرورش و ارتقای بهبود كیفیت مدارس آن گام های موثری برداریم .

وی اظهاركرد: وجود مدارس و امكانات اردوگاهی آموزش و پرورش در این مناطق باعث رونق بخشی این مناطق می‌گردد بطوری كه در دولت تدبیر و امید، در حدود 80 میلیارد تومان از سوی مناطق آزاد تجاری درجهت ارتقای كیفیت آموزشی و پرورشی، تجهیز و نوسازی مدارس تخصیص یافته است و با آورده های متقابل هر دوحوزه مسیر ارتقای فرهنگ اقتصادی واجتماعی از طریق آموزش و پرورش امكان پذیر است .

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت‌ های مردمی گفت: ما سه هدف كلی را در این حوزه دنبال می كنیم اول این كه می خواهیم سند تحول بنیادین و تمام ساحت‌های آن را در مناطق آزاد تجاری حتما اجرا نماییم . دوم، تقسیم كار ملی كه بخشی از آن در این مناطق برعهده مدیران عامل مناطق آزاد تجاری در تعامل با قوانین و مقررات ما است انجام گیرد و سوم؛ تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش با دبیرخانه مناطق آزاد تجاری را عملیاتی نماییم تا در زمینه مدرسه سازی ، تجهیزات آموزشی و ارتقاء كیفیت آموزشی و پرورشی بتوانیم سهم هر بخش مشخص شود و بتوانیم گام های موثری برای ارتقای مدارس این مناطق برداریم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش