تبیان، دستیار زندگی
پارلمان اردن اعلام کرد که اتحادیه بین المجالس، پارلمان های منطقه ای و عربی را در جریان قوانین تبعیض آمیز تصویب شده توسط کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قرار می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایندگان اردنی قوانین تبعیض‌آمیز کنست اسرائیل را برای جهان برملا می‌کنند

پارلمان اردن اعلام کرد که اتحادیه‌ بین‌المجالس، پارلمان‌های منطقه‌ای و عربی را در جریان "قوانین تبعیض آمیز" تصویب شده توسط کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قرار می‌دهد.

بخش سیاست تبیان

قوانین تبعیض‌آمیز

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، عاطف الطراونه، رئیس پارلمان اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان اردنی در جریان گذاشتن اتحادیه‌ بین‌المجالس،‌ پارلمان‌های منطقه‌ای و عربی در مورد قوانین تبعیض آمیز پارلمان رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌اند. در این بیانیه آمده است که کنست ۲۵ قانون تبعیض آمیز را به صورت نهائی تصویب کرده و این قوانین اساساً حامی اشغالگری‌های اسرائیل و شهرک سازی‌ها هستند.

طبق این بیانیه، الطراونه پیامی را برای روسای پارلمان‌های عربی، منطقه‌ای و اتحادیه‌ بین‌المجالس فرستاده و در آن اعلام کرده است که پارلمان اردن از نزدیک قانونگذاری‌های کنست را دنبال می‌کند که آخرین این قوانین تصویب اولیه لایحه "قدس یکپارچه" بود.

رئیس پارلمان اردن نسبت به تصویب این قانون تبعیض آمیز هشدار داد که اجرای آن می‌تواند منطقه را بر لبه پرتگاه قرار دهد چراکه این قانون تمامی تلاش‌ها برای تحقق صلح در منطقه را از بین می‌برد و تاکید مجددی بر این است که اسرائیل به تعهدات بین‌المللی خود و قطعنامه‌های بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد.

لایحه‌ای که در این بیانیه از آن سخن به میان آمده است، هر گونه عقب نشینی اسرائیل از قدس شرقی را با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌کند. الطراونه خاطرنشان کرد که کنست در مقطع زمانی از مه ۲۰۱۵ تا ژوئیه ۲۰۱۷، در مجموع ۱۵۶ قانون و لایحه در حمایت از تبعیض نژادی را در دستورکار خود قرار داده و تصویب کرده است.

وی روسای پارلمان‌ها که نامه او به دست آنها رسیده است به این امر ترغیب کرد که در کنار مردم فلسطین و مساله عادلانه آنها بایستند و با آن قوانین خطرناک به دلیل تاثیر بسیارشان بر تمامی منطقه و پیامدها بر حفظ صلح و امنیت در خاورمیانه برخورد کنند.


منبع: ایسنا