تبیان، دستیار زندگی
فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی تاکید کرد که هیات این سازمان به صورت تدریجی به طرابلس باز می گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار میانجی جدید سازمان ملل با نخست وزیر لیبی

فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی تاکید کرد که هیات این سازمان به صورت تدریجی به طرابلس باز می‌گردد.

بخش سیاست تبیان

دیدار میانجی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ غسان سلامه، فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار امروز(یکشنبه) خود با فائز السراج، نخست وزیر دولت توافقی لیبی و رئیس شورای ریاستی این کشور داشت، گفت: حامل این پیام از سوی دبیرکل سازمان ملل برای مردم لیبی هستم که او می‌خواهد لیبی را در امنیت و ثبات و مستقل و در حالی ببیند که شهروندان لیبیایی در وفور نعمت باشند.

سلامه با اشاره به اینکه حضور هیات سازمان ملل در لیبی در صورت برگزاری انتخابات و یا همه‌پرسی با ملاک‌های بین‌المللی بهتر خواهد بود، اظهار داشت: این هیات که در سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک لیبی شد، به صورت تدریجی به طرابلس بازگردند.

السراج نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر اینکه توافق سیاسی اساس هر گفتگویی در لیبی است، گفت: ما از هیات سازمان ملل خواستیم تا نه فقط برای یک راه حل سیاسی بلکه برای برقراری ثبات به لیبی بازگردد.

رئیس شورای سیاسی لیبی افزود: در این دیدار علاوه بر شرح برخی چالش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی که با آنها مواجه هستیم و بررسی شرایط سیاسی لیبی و گفتگوهایی سازنده و مثبت، درباره بسیاری از مسایلی که توافق سیاسی را دچار خلل کرده، بحث و گفتگو کردیم.

السراج ادامه داد:‌ در این دیدار درباره جزئیات نقشه راه پیشنهادی و نتایج نشست اخیر در پاریس  و دیگر نشست‌ها با طرف‌های سیاسی مختلف بحث و گفتگو کردیم.

وی ادامه تلاش‌های آغاز شده در این راستا و عدم بازگشت به عقب را خواستار شد و از همه طرف‌های سیاسی در لیبی خواست سطح مسئولیت ملی خود را بالا ببرند. السراج در ادامه از سازمان ملل خواست، حمایت فنی و لجستیک لازم برای برگزاری مرحله همه‌پرسی درباره قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سال آتی را به عمل آورد.

وی ابراز امیدواری کرد که این مسیر به توافق مردمی در لیبی منجر شده و این کشور از بحران کنونی به مرحله‌ای سازنده وارد شود.

سلامه در اولین سفر خود پس از انتصاب به جای مارتین کوبلر، فرستاده سابق سازمان ملل روز شنبه وارد طرابلس شد. سلامه چهارمین فرستاده سازمان ملل به لیبی طی پنج سال اخیر است.


منبع: ایسنا