تبیان، دستیار زندگی
فرستاده سازمان ملل به یمن از طرح هایی برای میزبانی عمان از دیدارها میان طرف های درگیر یمنی سخن گفت و از طرف های بحران خواست برای خروج از بن بست موجود فداکاری کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح جدید سازمان ملل برای کمک‌رسانی به یمن

فرستاده سازمان ملل به یمن از طرح‌هایی برای میزبانی عمان از دیدارها میان طرف‌های درگیر یمنی سخن گفت و از طرف‌های بحران خواست برای خروج از بن بست موجود فداکاری کنند.

بخش سیاست تبیان

اسماعیل ولد شیخ احمد

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در حاشیه سفرش به مسقط، در گفتگویی که با خبرگزاری رسمی عمان داشت، با اشاره به اینکه بحران یمن رو به وخامت است و شرایط در این کشور با شیوع بیماری وبا قابل تحمل نیست، گفت: ۸۵ درصد یمنی‌ها به کمک نیاز دارند و موارد ابتلا به وبا بیش از ۴۰۰ هزار مورد است، علاوه بر این نزدیک به ۲۰۰۰ یمنی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طرح الحدیده

ولد شیخ فاش کرد، از جمله طرح‌های ارائه شده، رساندن کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر الحدیده در غرب یمن و نیز انجام رایزنی‌ها میان گروه انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن با سازمان ملل است.

فرستاده سازمان ملل به یمن در ادامه این مصاحبه با اشاره به اینکه سفرش به منطقه از جمله مسقط با هماهنگی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران یمن انجام شده، ضمن تقدیر از نقش مثبت عمان در میانجی‌گری میان طرف‌ها در یمن، از طرح‌های میزبانی دیدار میان طرف‌های یمنی مربوطه در شهر مسقط خبر داد.

ولد شیخ با تاکید بر لزوم حل کامل بحران یمن گفت: در شرایط فعلی ما به دنبال راه‌حل‌هایی برای برخی مسایل از جمله حقوق کارمندان و فرودگاه صنعا هستیم.

وی افزود: برای دیدار با عبد الله دوم، پادشاه اردن به این کشور سفر خواهم کرد، همچنین قرار است دیدار دیگری نیز با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن داشته باشم و هر دو آنها را در جریان طرح الحدیده قرار دهم.

ولد شیخ با تاکید بر اینکه باید در راستای ممانعت از درگیری‌های نظامی به راه‌حلی برای مساله بندر الحدیده دست یابیم، گفت: سازمان ملل از طرف‌های درگیر نمی‌خواهد بندر را به دولت منصور هادی تحویل دهند بلکه از آنها می‌خواهد مدیریت این بندر به طرف سومی سپرده شود.

فرستاده سازمان ملل با اعتراف به اینکه وضعیت سیاسی یمن از دسامبر گذشته پیشرفتی نکرده، تاکید کرد طرف‌های بحران باید برای کمک به حل آن آماده فداکاری شوند.


منبع: ایسنا