تبیان، دستیار زندگی
«طب بانوان» و «طب کودکان» عنوان دو کتابی است که به قلم فرشته مهری تالیف شده است. نویسنده در این کتاب ها به شناخت بیماری ویژه بانوان و کودکان کمک می کند و راه های درمان بیماری های مربوط به آنان را شرح می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار دو کتاب در زمینه طب سنتی بانوان و کودکان

«طب بانوان» و «طب کودکان» عنوان دو کتابی است که به قلم فرشته مهری تالیف شده است. نویسنده در این کتاب‌ها به شناخت بیماری ویژه بانوان و کودکان کمک می‌کند و راه‌های درمان بیماری‌های مربوط به آنان را شرح می‌دهد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
، طب بانوان ، طب کودکان

کتاب «طب بانوان» و «طب کودکان» نوشته فرشته مهری است. وی در این دو کتاب بیماری‌های ویژه بانوان و کودکان را بررسی و درمان طبیعی آن‌ها را تشریح کرده است. این کتاب‌ها از سوی انتشارات آکادمی کتاب روانه بازار کتاب شد.

طب بانوان

نویسنده در کتاب «طب بانوان» بیان می‌کند که قشر آسیب‌پذیر جامعه بانوان هستند و امکان زیاد بروز برخی بیماری‌ها در آن‌ها ممکن است این آسیب‌پذیری را افزایش دهد؛ به همین علت، در این کتاب می‌کوشد به بیماری‌های خاص زنان، روش‌های درمانی، پیشگیری و همچنین آشنایی با کاربرد طب سنتی و گیاه درمانی برای درمان برخی بیماری‌های زنان بپردازد. مواردی همچون توصیه‌های زایمان آسان، درمان ریزش موی زنان، نیازهای بدن زنان در سنین 30 – 50 سالگی و... را شامل می‌شود.

در بخشی از کتاب مراحل پیشگیری از سرطان سینه را مورد بررسی قرار داده است. در این قسمت آمده است: «راه‌های متعددی برای پیشگیری از دچار شدن سرطان سینه وجود دارد. سرطان سینه می‌تواند در مراحل اولیه بیماری از طریق خون و غدد لنفاوی منتقل شود ولی احتمال زنده بودن سلول‌های سرطانی در بافت غیرمتراکم همیشگی نیست.

پزشکان معتقدند پیشگیری و درمان سرطان سینه امکان‌پذیر است. موسسات تحقیقاتی پزشکی گام‌های زیر را برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه را توصیه می‌کنند:

-محافظت بر روش زندگی سالم از طریق داشتن وزن متعادل، کم کردن روغن و افزایش سبزیجات و میوه در رژیم غذایی روزانه

-انجام تمرین ورزشی به صورت منظم

-چکاب به هنگام استفاده از داروهای هرمونی

-استفاده نکردن از داروهای ضد بارداری هورمونی به مدت بیش از چهار سال

-شیر دادن به نوزاد حداقل به مدت شش ماه

-ترک دخانیات»

کتاب «طب بانوان» در 208 صفحه، با شمارگان 300 نسخه و به قیمت 15 هزار تومان از سوی انتشارات آکادمی کتاب به چاپ رسید.

طب کودکان

هر آنچه که مربوط به رشد و پیشگیری از بیماری برای نوزادان و کودکان است در کتاب «طب کودکان» مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب به مسائلی چون دلایل گریه کودکان، بایدها و نبایدهای مواد غذایی، روش‌های کارآمد برای آرام کردن کودک بی‌قرار و علائم بیماری در نوزادان و کودکان می‌پردازد.

در قسمتی از کتاب با عنوان آرام کردن کودک بی‌قرار آمده است: «اگر دوست دارید به کودکتان کمک کنید تا زودتر آرام شود باید دلایل گریه‌ها و بهانه‌های کودک را بشناسید. بیشتر کودکان نگرانی و اضطرابشان را با گریه نشان می‌دهند و به یکی از دلایل زیر گریه می‌کنند.

-ترس: تاریکی، حشرات، حیوانات و تخیلات ترسناک

-اضطراب: ترس از جدایی و تنها ماندن یکی از دلایل اضطراب و نگرانی‌های مهم کودکان است.

-ناکامی و نا‌امیدی: ناتوانی در انجام دادن کارها و مدیریت خواسته‌ها

علاوه بر این کودک ممکن است گرسنه و یا بیش از حد خسته باشد، بد خوابی و بیماری و فشارهای جسمی می‌توانند باعث بهانه‌گیری و گریه کودک بشوند و یا ممکن است کودک بخواهد به این شیوه استقلال و خود محوریتش را ثابت کند.»

کتاب «طب کودکان» در 228 صفحه، با شمارگان 300 نسخه و به قیمت 16 هزار تومان از سوی انتشارات آکادمی کتاب روانه بازار کتاب شد.


منبع:ایبنا