تبیان، دستیار زندگی
نخستین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره برداری از نخستین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور

نخستین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد.

بخش اجتماعی تبیان
افتتاح اهدای خون

به گزارش تبیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ اولین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور همزمان با برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور در کرمانشاه افتتاح شد.

سی وچهارمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور به مناسبت روز ملی انتقال خون و سالروز  تاسیس سازمان انتقال خون ایران از عصر روز گذشته تا ۵ مرداد به میزبانی کرمانشاه در هتل پارسیان این شهر در حال برگزاری است.

این اجلاس با حضور دکتر علی اکبر پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و  ۳۱ مدیرکل استانی و ۲۰ نیروی ستاد مرکزی شامل معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی در حال برگزاری است و طی ۳ روز به بررسی  موفقیت ها و جایگاه سازمان انتقال خون در دنیا و منطقه می پردازد.

همزمان با این اجلاس نخستین مرکز جامع اهداء خون غرب کشور با حضور دکتر پور فتح الله، تعدادی از مشاورین و مدیران ستادی سازمان انتقال خون و فرماندار کرمانشاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان امروز چهارشنبه  افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این مرکز ۱۴ تخت خونگیری ویژه آقاین،  ۲ تخت خونگیری ویژه خانم ها و ۷ تخت خونگیری ویژه خونگیری پلاسما و پلاکت و همچنین ۳ نوع دستگاه خون گیری کامل، پلاکت فرزیس و پلاسما فرزیس وجود دارد و در پروسه اهدای خون از اهدا کننده خون کامل دریافت می شود.

همچنین با توجه به امکانات وجود با دستگاه پلاکت فرزیس تنها پلاکت و با دستگاه پلاسما فرزیس تنها پلاسمای خون از اهدا کننده دریافت می شود.


منبع :پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی