تبیان، دستیار زندگی
ین حجت الاسلام سید محمد غروی تاکید کرد که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای ارایه لیست واحد در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری تلاش می کنند. به گزارش ایرنا سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، در خصوص ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد : حضور حضرات آیات هاشمی رفسنجانی و مصباح در لیست جامعتین

حجت الاسلام سید محمد غروی تاکید کرد که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای ارایه لیست واحد در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، در خصوص فعالیت کمیته مشترک جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای بررسی نامزدهای جامعتین در انتخابات آینده، اظهار داشت: این کمیته به دنبال افزایش اشتراکات جامعتین است.

حجت الاسلام غروی با بیان این که اسامی برخی افراد برای نامزدی در انتخابات خبرگان قطعی شده است، افزود: جامعتین درباره برخی افراد که به عنوان نامزد مطرح می شوند، اختلافات جزئی دارند و اعضای کمیته مذکور با بررسی این مساله، پیشنهادات خود را در خصوص افراد جایگزین به تشکل های متبوعشان ارایه می دهند.

وی توضیح داد: کمیته مشترک به جای افرادی که درباره آنها اختلاف نظر وجود دارد، اسامی جدیدی پیشنهاد می دهد که این افراد هم پس از بررسی و تائید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در لیست نهایی این جامعه قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام غروی با تاکید بر لزوم ارایه لیست مشترک جامعه مدرسین و جامعه روحانیت، این موضوع را با توجه به شرایط موجود در کلان شهر تهران ضروری دانست و اظهار داشت: تلاش می شود حتی المقدور جامعتین در انتخابات خبرگان لیست واحد ارایه دهند.

وی در عین حال این مساله را در گرو رایزنی های آینده دو جامعه برای به صد در صد رساندن نقاط مشترک و رفع همه مواردی که مورد اختلاف است، دانست.

سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه با اشاره به نهایی شدن لیست این جامعه در برخی استان ها، در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله مصباح یزدی در لیست انتخاباتی جامعتین خاطر نشان کرد: اسامی آنها در لیست جامعتین وجود دارد.