تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از تشكیل كارگروه اختصاصی برای تربیت معلم قرآنی در آموزش و پرورش خبرداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل كارگروه اختصاصی برای تربیت معلم قرآنی در آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از تشكیل كارگروه اختصاصی برای تربیت معلم قرآنی در آموزش و پرورش خبرداد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تشكیل كارگروه اختصاصی برای تربیت معلم قرآنی در آموزش و پرورش

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیض با بیان اینکه در دوره ابتدایی برای هر کلاس یک معلم بطور اختصاصی انتخاب می شود و در طول سال تدریس و آموزش همه دروس بر عهده همان معلم است، افزود: بحث تربیت معلم قرآنی باید توسط دستگاه های مرتبط صورت گیرد و متناسب با نیازهای آموزش و پرورش تحقق یابد و از طرفی دانشگاه فرهنگیان و معاونت ابتدایی آموزش و پرورش نیز متولی این امر هستند.

وی ادامه داد: بهره بردار معلمان قرآنی در دوره ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی است و از این رو یک هماهنگی با دانشگاه فرهنگیان برای تربیت این دسته معلمان باید صورت گیرد و معاونت پرورشی و فرهنگی نیز به عنوان متولی آموزش عمومی قرآن کریم مدارس که کمیسیون آموزش عمومی قرآن زیر نظر این معاونت است، در حال پیگیری این امر خواهد بود.

فیض با بیان اینکه این تعامل سه جانبه هنوز بطور کامل اتفاق نیافتاده، گفت: این مطلب بدان معنا است که آن افرادی که در دانشگاه فرهنگیان قرار است تربیت شوند با توجه به نیازهای این معاونت هم خوانی ندارند و از طرف دیگر نیاز معاونت آموزش ابتدایی در راستای جذب معلم قرآنی، همچنان مشخص نیست.

فیض افزود: معاونت پرورشی فرهنگی پیشنهاد تشکیل یک کارگروه اختصاصی برای تربیت معلم قرآنی داده که در این کارگروه هم از معاونت ابتدایی و از دانشگاه فرهنگیان و همچنین از کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم که محتوای برنامه درسی و آموزشی تربیت معلم آموزش رشته قرآن را در دانشگاه فرهنگیان برعهده دارد، دعوت کرده تا با برپایی این کارگروه بتوان نیازهای موجود را برآورد و پاسخگو بود.

وی افزود: برای دوره ابتدایی همان معلمی که دروس دیگر مانند فارسی و ریاضی و یا خواندن و نوشتن را تدریس می کند، آموزش قرآن دانش آموزان نیز بر عهده آن معلم گذاشته شده است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش