تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب نحوه تهیه نوعی کالباس سالم و البته مفید، آموزش داده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا «کالباس مفید و سالم» هم داریم + دستور تهیه

در این مطلب نحوه تهیه نوعی کالباس سالم و البته مفید، آموزش داده شده است.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

سوسیس کالباس

برای تهیه کالباس سالم به این مواد نیاز داریم:

گوشت گوسفند یا بوقلمون یا شتر بدون چربی کاملاً نرم چرخ‌شده نیم کیلو، سیر رنده‌شده 2 حبه، آویشن شیرازی پودرشده یک قاشق چای‌خوری، جوز هندی تازه و رنده‌شده 1/5 قاشق چای‌خوری، مغز پسته خلال یا نیم‌کوب 1/5 پیمانه، نمک طبیعی یک قاشق چای‌خوری.

برای تهیه این نوع کالباس سالم:

یک قابلمه آب جوش آماده کنید؛ گوشت کاملاً چرخ‌شده را با ادویه کالباس و نمک مخلوط کنید و ورز دهید تا کاملاً یک‌دست شود.

حالا مغز پسته را اضافه کنید و دوباره کاملاً مخلوط کنید؛ یک کیسه فریزر روی تخته گوشت پهن کنید و مخلوط گوشت را روی آن به شکل لوله‌ای با قطر 10 تا 12 سانتیمتر یا هر قطری که دوست دارید، دربیاورید.

سعی کنید با دست شکل آن را مرتب و صاف کنید؛ گوشت لول شده را با کیسه دورش به‌آرامی داخل کیسه فریزر دیگری بگذارید و سر آن را گره بزنید؛ گوشت را در کیسه فریزر دیگری وارد کنید.

هوای کیسه را کامل خارج کرده و گره کور بزنید، طوری‌که در هیچ شرایطی داخلش آب نفوذ نکند. این کیسه را در کیسه فریزر دیگری وارد کنید و به همین شکل گره بزنید؛ بدون اینکه شکل کالباس به هم بخورد، آرام بردارید و همان‌طور بسته‌بندی‌شده آرام در آب جوش قرار دهید و درِ قابلمه را بگذارید تا 45 تا 60 دقیقه با حرارت کم بجوشد. گوشت را از کیسه خارج کنید بگذارید خنک شود و بعد در یخچال بگذارید حالا بُرش زده نوش جان کنید.

اگر مایلید می‌توانید دستمالی نخی 30×30 انتخاب کنید دولا کرده و لبه آن را محکم کوک بزنید و حالا یک کیسه دارید که دو سر آن باز است یک طرف آن را مثل شکلات با نخ محکم ببندید، از سر دیگر، گوشت را وارد کرده و کاملاً فشار دهید تا گوشت به هم چسبیده و استوانه پُری به شکل کالباس شود، آن را پر کرده و سر آن را با نخ مثل شکلات محکم ببندید و آن را در کیسه فریزر گذاشته گره بزنید در آب‌ جوش بیندازید و بعد از پخت کوک‌ها را به‌آرامی بشکافید.


منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.