تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر۲۰۱۷ به خبر توییتر اسراییلی که مدعی است تیم رژیم صهیونیستی با شرکت از راه دور در مسابقات المپیاد جهانی کامپیوتر۲۰۱۷ درایران شرکت و۴مدال کسب کرده است، واکنش نشان داد و آن راتکذیب کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت نشدن تیم رژیم غاصب صهیونیستی به المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷

حضور تیم فلسطینی برای اولین بار در این مسابقات

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

دعوت نشدن تیم رژیم غاصب صهیونیستی به المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر۲۰۱۷ به خبر توییتر اسراییلی که مدعی است تیم رژیم صهیونیستی با شرکت از راه دور در مسابقات المپیاد جهانی کامپیوتر۲۰۱۷ درایران شرکت و ۴ مدال کسب کرده است، واکنش نشان داد و آن راتکذیب کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا عظمتی گفت: نخستین بار است که رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل، علی رغم تلاش های بسیاری که برای سلب میزبانی جمهوری اسلامی ایران درسه سال گذشته انجام داد و موفق نشد،حتی به این مسابقات دعوت هم نگردید ،درصورتی که امسال برای نخستین بار تیمی ازکشور فلسطین دراین رقابت ها حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به این مطلب که اساسا این مسابقات به صورت حضوری برگزار می شود و به کسی از راه دور مجوز شرکت در این المپیاد داده نمی شود وبه تبع آن هیچ مدالی نیز از راه دور اهدا نخواهد شد،ادامه داد: افرادی که وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند، ابتدا درکشور مبدا به عنوان شهروند آن کشور اقدام کرده اند و فرآیند اخذ روادید آنان پیگیری شده است تا به عنوان نماینده آن کشور دراین مسابقات که به میزبانی کشورمان برگزار شد، حضور یابند.

عظمتی بیان کرد: در هیچ مراسم و بخشی از این المپیاد نامی از رژیم اشغالگر قدس  برده نشده و هیچ مدالی نیز به فردی  از این رژیم اعطا نشده است.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷درخاتمه گفت: هیچ تیمی به صورت از راه دور در این المپیاد شرکت نکرده و حضور تیم اسراییلی نیز کذب است.

براساس این گزارش،در بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ که به میزبانی کشورمان درتهران برگزار شد، کشورهای «ژاپن»، «چین»، «روسیه» و «ایران» به ترتیب حائز رتبه‌ های اول تا چهارم شدند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش