تبیان، دستیار زندگی
ود دبیر مجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم، مهمترین شاخص معرفی داوطلبان شركت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی این مجمع را اعتقاد به نظارت مستمر براین نهادها ذكر كرد وگفت: برخلاف آنچه كه گفته می‌شود از اولویتهای مهم این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور چهره‌های مختلف موجب افزایش انگیزه مردم برای شركت در انتخابات می‌شود

دبیر مجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم، مهمترین شاخص معرفی داوطلبان شركت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی این مجمع را اعتقاد به نظارت مستمر براین نهادها ذكر كرد وگفت: برخلاف آنچه كه گفته می‌شود از اولویتهای مهم این مجلس، نظارت بر نهادهای زیر مجموعه رهبری است .

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام "سیدحسین موسوی تبریزی" روز سه‌شن افزود: مجمع محققین همچنان در حال شناسایی و تنظیم لیست اسامی نامزدهای واجد شرایط شركت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است ودراین راستا، درصدد انتخاب نامزدهایی است كه توان تاكید بر اجرای قانون اساسی دارند.

وی در ادامه گفت : قانون نظارت بر نهادهای زیر مجموعه رهبری را بر عهده مجلس خبرگان گذاشته است و به همین خاطر كلیه نامزدهای شركت در انتخابات این مجلس باید دارای انگیزه و آگاهی لازم در این زمینه باشند.

وی گفت : نظارت نمایندگان این مجلس بر استمرار شرایط رهبری نیازمند بررسی عملكرد مدیریتی وی در نهادهای مختلف زیر مجموعه رهبری است ودر غیر این صورت اجرای قانون اساسی با مشكل مواجه می‌شود.

پیش از این برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تنها وظیفه مجلس خبرگان رهبری را نظارت بر ادامه شرایط رهبری دانسته بودند و نظارت بر نهادهای زیر مجموعه رهبری را خارج از شرح وظایف نمایندگان این مجلس عنوان كرده‌اند.

موسوی تبریزی خاطر نشان كرد: مجمع محققین و مدرسین از امكانات مالی لازم برای رقابت با دیگر گروههای شركت‌كننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری برخوردار نمی‌باشند و تنها درصدد كسب اعتماد عمومی مردم است.

وی همچنین حضور طلاب جوان ومستقل اصولگرا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را مثبت ارزیابی كرد و افزود: حضور چهره‌های مختلف موجب افزایش انگیزه مردم برای شركت در انتخابات می‌شود.

وی درعین حال گروه‌های مختلف رااز تلاش برای حذف رقیب در انتخابات خبرگان رهبری بر حذر داشت وافزود: حضور این افراد در این انتخابات تنها درصورتی مفید است كه تلاش آنان برای حذف چهره رقیب متوقف شود.