تبیان، دستیار زندگی
مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ٢٠١٧ قزاقستان با حضور تنی چند از مسئولان ایرانی و اکسپو و برخی از سفرای کشورهای مختلف برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم روز ملی ایران در اکسپوی قزاقستان برگزار شد

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ٢٠١٧ قزاقستان با حضور تنی چند از مسئولان ایرانی و اکسپو و برخی از سفرای کشورهای مختلف برگزار شد.

بخش اجتماعی تبیان
مراسم روز ملی ایران در اکسپوی قزاقستان برگزار شد

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، در ابتدای مراسم، کمیسر ژنرال اکسپوی قزاقستان طی سخنانی به میهمانان مراسم خیر مقدم گفت و سپس حسین اسفهبدی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

اسفهبدی در این مراسم إظهار داشت: فضای برگزاری اکسپو 2017 قزاقستان جدای از اینکه کاملا حرفه ای و کارآمد طراحی شده است، جذابیت های بصری خوبی برای جذب بازدیدکنندگان دارد و باید از همه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری تشکر و قدردانی کرد.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران إظهار داشت: یکی از مهمترین کارکردهای حضور در این اکسپو دیدار و آشنایی با کارشناسان و متخصصان حوزه انرژی است که می تواند در نهایت به تبادل اندیشه در تولید انرژی های نو و روش های جدید صرفه جویی در مصرف انرژی منجر شود. در ادامه این مراسم گروه های هنری همچون گروه موسیقی رستاک و نیز گروه موسیقی محلی آذری برنامه های شاد و متنوعی برگزار کردند که با استقبال میهمانان مراسم مواجه شد. پس از اتمام برنامه میهمانان برای پذیرایی به غرفه جمهوری اسلامی ایران آمدند و سپس از پاویون کشور قزاقستان نیز دیدن کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان، سفرای برخی از کشورها و کمیسر ژنرال کشورهای مستقر در اکسپو از جمله میهمانان مراسم روز ملی ایران بودند. بر اساس این گزارش، اکسپو 2017 قزاقستان 20 خرداد ماه به طور رسمی فعالیت خود را در شهر آستانه شروع کرد. در این رویداد مهم 3 ماهه، کشورها بی‌هیچ مرزبندی می‌توانند به مذاکره و گفت‌وگو برای همکاری‌های بیشتر بپردازند و بازدیدهایی از دستاوردهای هر کشور داشته باشند. محور فعالیت اکسپو این دوره «انرژی» است که سه رنگ لوگوی اکسپو 2017 نشان‌دهنده 3 منبع انرژی تجدیدپذیر، یعنی آب، طبیعت و نور خورشید و طرح آن یادآور منبع چهارم، یعنی باد است؛ جمهوری اسلامی ایران نیز به واسطه برخورداری از تجربه های مفید در این حوزه، می‌تواند در این رویداد مهم به خوبی بدرخشد.


منبع: خبرگزاری ایرنا