تبیان، دستیار زندگی
در ابتدای این جلسه رضایی کارشناس مسئول آموزش و پرورش منطقه 5 ضمن خوش آمد گوئی و خیر مقدم و تبریک ایام دهه کرامت به ارائه گزارشی از وضعیت و جایگاه منطقه 5 پرداخت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید نظارت، برمجموعه مدارس و مراكز غیر دولتی بر اساس تعاریف شورای نظارت

درجلسه کارشناسان مسئولان مشارکت های مردمی آموزش و پرورش شهرتهران در منطقه 5 مطرح شد

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تاکید نظارت، برمجموعه مدارس و مراكز غیر دولتی بر اساس تعاریف شورای نظارت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، جلسه  کارشناسان مسئولان مشارکت های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز با حضور میرشفیعی مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 , نیک فطرت مدیر مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و کارشناسان مسئولان مناطق 19 گانه , در محل سالن کنفرانس ابن سینا منطقه 5 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضایی کارشناس مسئول آموزش و پرورش منطقه 5  ضمن خوش آمد گوئی و  خیر مقدم و تبریک ایام دهه کرامت به ارائه گزارشی از وضعیت و جایگاه منطقه 5 پرداخت .

در ادامه ، نیک فطرت مدیر مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نکات ذیل را خاطر نشان کرد : مناطق محور بندی شوند و مناطق 6 – 5- 2 – در قطب 2 قرار می گیرند. ،  سامانه اطلاعاتی جامع آماری یكسان در مدارس غیر دولتی شهر تهران صورت می گیرد . ، در تاریخ 22مرداد ماه كار گاهی 2 یا 3 روزه در خصوص تفویض اختیار شورای نظارت به مناطق ایجاد خواهد شد.

سپس كارشناس مسئولان مناطق 19 گانه به تبیین سیاست ها و شورا خود در موارد ذیل پرداختند.

برگشت سهم 5% آموزشگاه ها به مناطق

نظارت بر مدارس غیر دولتی و آموزشگاه ها

توسعه و رعایت توسعه الگوی راه اندازی

آمار و اطلاعات جامع مدارس و تعیین شاخص ها

حضور مؤثر كارشناس مسئول مدارس غیر دولتی مناطق در شورای معاونین به ویژه مناطق از نظر تعدادمدارس

سپس میرشفیعی ضمن تبریک ایام و انتصاب شایسته نیک فطرت به بیان اهمیت منطقه 5 مبنی بر ایجاد خدمات آموزشی در سطح وسیع اعم از مدارس دولتی و مدارس غیر دولتی پرداخت و افزود:  توسعه متوازن مدارس غیر دولتی در سطح منطقه جزء  اولویت های منطقه است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 به ویژگی های جغرافیایی منطقه و توزیع آموزشی بر اساس این ویژگی ها اشاره کرد و گفت: منطقه 5 به لحاظ پذیرش آمار 35 هزار نفر در مدارس غیر دولتی كه حدود تقریبی 30% از كل دانش آموزان منطقه را در بر می گیرد مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد.

وی در پایان سخنان خود به  نظارت بر مجموعه مدارس و مراكز غیر دولتی بر اساس تعاریف شورای نظارت از طریق شورای موسسان را مورد تاکید قرار داد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش