تبیان، دستیار زندگی
ست 31 عنوان کتاب درسی برای حوزه های تدوین می شود طلاب سطح یک حوزه علمیه در طول شش سال پنج هزار ساعت درسی، مطالعاتی و مباحثاتی دارند که تقریبا  5/2 برابر حجم دروس دانشجویان سطح کارشناسی است. مسئول دفتر برنامه ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجم درسی طلاب 5/2 برابرحجم درسی دانشجویان است

31 عنوان کتاب درسی برای حوزه های تدوین می شود

طلاب سطح یک حوزه علمیه در طول شش سال پنج هزار ساعت درسی، مطالعاتی و مباحثاتی دارند که تقریبا  5/2 برابر حجم دروس دانشجویان سطح کارشناسی است.

مسئول دفتر برنامه ریزی و تدوین متون درسی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم  بااعلام این خبر گفت: طلاب سطح یک حوزه در طول شش سال تقریبا 5 هزار ساعت درسی، مطالعاتی و مباحثه ای در 12 ماده درسی دارند که در آن هزار و دویست ساعت ادبیات عرب و هزار ساعت فقه و علوم دیگر مانند تاریخ، اخلاق اسلامی، احکام اسلامی را فرا می گیرند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: ورودی های حوزه تفاوت سنی و تحصیلی متفاوت از سیکل تا دکتری دارند و لازم است متناسب با هر سطح، دروس مناسبی تدوین شود. کتاب محوری حوزه نیز باید به پژوهش محوری تبدیل شده و کتاب های دارای استانداردهای آموزشی تالیف شود.

وی افزود: تالیف 31 عنوان کتاب درسی برای حوزه های علمیه در دستور کار این دفتر قرار گرفته که در مراحل کارشناسی، تدوین، آماده سازی و انتشار قرار دارد.