تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل اوقاف استان قم از فعالیت تبلیغی ۶۰۰ مبلغ در بقاع متبرکه استان قم خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرکل اوقاف قم:

۶۰۰ مبلغ در امامزادگان قم تبلیغ می کنند

مدیرکل اوقاف استان قم از فعالیت تبلیغی ۶۰۰ مبلغ در بقاع متبرکه استان قم خبرداد.
۶۰۰ مبلغ در امامزادگان قم تبلیغ می کنند

حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی مقدم امشب در مراسم آغاز به کار مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم، تاسیس این مرکز را حرکتی در جهت توسعه فعالیت‎های قرآنی در قم و کشور دانست و گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه، سه ماموریت مقدس را به عهده دارد که بخشی از ماموریت سازمان، ماموریت قرآنی است.

وی افزود: خوشبختانه این سازمان در این عرصه حضوری ملی و فراملی دارد؛ در زمینه مسابقات قرآن، جمهوری اسلامی ایران جایگاه منحصر به فردی داشته و تاکنون خدمات ارزشمندی در این عرصه انجام داده است.

وی گفت: اداره کل اوقاف 7 هزار قرآن آموز را پوشش داده است که تحت نظر اساتید مجرب فعالیت دارند؛ فعالیت تخصصی قرائت قرآن کریم امسال در چند امامزاده استان قم انجام می‎شود و افرادی که دارای استعداد لازم در این زمینه هستند در این مراکز مقدس پرورش داده خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم تصریح کرد: موضوع حفظ قرآن نیز به شکل تخصصی در چند امامزاده در دست اقدام است؛ در مدرسه شبانه روزی امام سجاد(ع) علاقه مندان یک سال مرخصی گرفته و یک سال به حفظ قرآن می پردازند که سال آینده حداقل 35 حافظ کل قرآن تحویل جامعه قرآنی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: در امامزاده علی بن جعفر و امامزاده ابراهیم(ع) برنامه قرآنی دو ساله در این دو مرکز آغاز شده است؛ برنامه روزانه حفظ قرآن کریم نیز در امامزاده جمال انجام می شود که امر مقدس رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق شود.

وی گقت: ماموریت دیگر اوقاف، ساماندهی امور 100 بقعه متبرکه امامزادگان عظیم الشان مدفون در قم است؛ مراسم های غبار روبی و تجلیل از امامزادگانی که مراقد مطهر آنها محل نورافشانی و آسایش ایران اسلامی است در این هفته انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم تصریح کرد: در سال گذشته 600 مبلغ در امامزادگان استان حضور پیدا کرده و در عرصه های مختلف خدمات فرهنگی و مشاوره ای انجام دادند؛ امروز تلاش‎های بسیار خوبی در عرصه توسعه و سازندگی در خصوص امامزادگان انجام شده است.

منبع: حوزه نیوز