تبیان، دستیار زندگی
با پایان یافتن آزمون های المپیاد جهانی کامپیوتر، تیم ایران با یک مدال طلا و ۳ نقره در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران جایگاه چهارم المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ را کسب کرد

با پایان یافتن آزمون های المپیاد جهانی کامپیوتر، تیم ایران با یک مدال طلا و ۳ نقره در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.

بخش اجتماعی تبیان
المپیاد جهانی

به گزارش تبیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی، سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ گفت: با پایان یافتن آزمون های المپیاد جهانی کامپیوتر، تیم ایران با یک مدال طلا و ۳ نقره در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.

حمید رضا عظمتی سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017، در پاسخ به این پرسش که «پس از برگزاری مسابقات در روز سه شنبه، ایران چه جایگاهی در این المپیاد به دست آورد؟»، اظهار داشت: در خصوص اعلام امتیازات و نتایج، سایتی به صورت آنلاین اطلاعات مربوط به این موارد را اعلام می کند.

وی افزود: این سایت امتیازات فردی هر یک از شرکت کنندگان را نمایش می دهد که تا این لحظه یوتا تاکایا از ژاپن به عنوان نفر نخست ثبت شده است و در بین بیش از 300 شرکت کننده در جایگاه اول قرار گرفت.

عظمتی با اشاره به اینکه جمع امتیازات فردی شرکت کنندگان، جایگاه تیم ها را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: شب گذشته جلسه ای مهم برگزار شد که صحبت ها و اعتراضات تیم ها را دریافت کردیم و ممکن است تغییرات اندکی در برخی امتیازات ایجاد شود.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 گفت: آنچه که تا روز گذشته روی سایت آنلاین نتایج المپیاد مشخص شده است، تیم ایران یک مدال طلا و 3 مدال نقره کسب کرد و پس از کشورهای ژاپن، چین و روسیه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بین حدود 82 کشور شرکت کننده و به نوعی در بین تمام کشورهای جهان، موفق به ایستادن در جایگاه چهارم شدیم، تصریح کرد: قرار گرفتن در بین 4 تیم برتر جهان موفقیت ارزشمندی است، ضمن اینکه در تمام ادوار برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر در بین 10 تیم برتر بوده ایم.

عظمتی در خصوص زمان و شیوه توزیع مدال ها عنوان کرد: مراسم اختتامیه روز پنجشنبه یعنی فردا برگزار می شود و از وزرا و معاون علمی ریاست جمهوری برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: مراسم اختتامیه ساعت 15 تا 17 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود و به 23 نفر اول مدال طلا، به دو برابر این میزان مدال نقره و به سه برابر این مقدار مدال برنز تعلق خواهد گرفت.

بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 به میزبانی تهران برگزار شد.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی