تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در نشست مشترک آموزشی با طرف عراقی، مذاکرات فشرده ای را انجام دادیم تا ارتباطات دو ملت از طریق همکاری ها در قالب یک تفاهم نامه جدید ماندگار شود و تعمیق یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین ایران و عراق

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در نشست مشترک آموزشی با طرف عراقی، مذاکرات فشرده‌ای را انجام دادیم تا ارتباطات دو ملت از طریق همکاری‌ها در قالب یک تفاهم‌نامه جدید ماندگار شود و تعمیق یابد.

بخش اجتماعی تبیان

رضوان حکیم‌زاده

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، به دنبال نشست مشترک آموزشی با طرف عراقی اظهار داشت: با توجه به اهمیت روابط فرهنگی و علمی با عراق، مذاکرات فشرده‌ای را انجام دادیم تا ارتباطات دو ملت از طریق همکاری‌ها در قالب یک تفاهم‌نامه جدید ماندگار شود و تعمیق یابد.

وی با بیان اینکه در این نشست ضمن تشریح توانمندی‌های آموزشی کشورمان، آمادگی خود را برای انتقال تجربیات به نظام آموزشی عراق اعلام کردیم، گفت: در این نشست در 8 بند توافق‌هایی انجام شد که در قالب یک صورت‌جلسه آن را امضاء می‌کنیم و این توافقات مبنای یادداشت تفاهم جدیدی خواهد شد که وزرای آموزش و پرورش 2 کشور در آینده امضاء خواهند کرد.

حکیم‌زاده بیان داشت: این توافقات شامل همکاری در بخش آموزش فنی‌وحرفه‌ای، آموزش معلمان، آموزش عشایری، برگزاری نمایشگاه‌ها، تأمین تجهیزات آموزشی و نیز چاپ و تدوین کتب درسی، برگزاری جشنواره های فیلم‌های آموزشی و تربیتی و دوره های آموزشی برای معلمین و مربیان عراقی است.

حکیم‌زاده بیان داشت: این توافقات شامل همکاری در بخش آموزش فنی‌وحرفه‌ای، آموزش معلمان، آموزش عشایری، برگزاری نمایشگاه‌ها، تأمین تجهیزات آموزشی و نیز چاپ و تدوین کتب درسی، برگزاری جشنواره های فیلم‌های آموزشی و تربیتی و دوره های آموزشی برای معلمین و مربیان عراقی است. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه‌ کرد: این نشست بر ضرورت اصلاح محتوای برخی کتب درسی، با هدف تحکیم روابط دوستانه و صمیمی 2 ملت تأکید کردیم و قرار شد فعالیت‌های مشترک علمی میان 2 کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طرف عراقی در خصوص توسعه روابط آموزشی، به ویژه در حوزه آموزش فنی‌وحرفه ای و آموزش عشایری، تمایل زیادی از خود نشان داد و ما نیز برای انتقال تجربیات کشورمان به عراق، در همه زمینه‌ها اعلام آمادگی کردیم.

شایان ذکر است حکیم زاده قرار است با برخی مقام‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و نیز اعضای کمیسیون آموزش پارلمان عراق، پیرامون راه‌های گسترش همکاری‌های آموزشی دیدار و تبادل نظر کند.

جلسه حکیم‌زاده و هیأت همراهش با علی مسعد الابراهیمی معاون وزیرآموزش و پرورش عراق و مقام‌های عالی این وزارتخانه، برای توافق و جمع‌بندی مفاد توافقاتی که قرار است در قالب یک صورت‌جلسه چهارشنبه امضاء شود، حدود 4 ساعت طول کشید و طرفین بر سر بند بند و واژه به واژه این توافق‌ها با یکدیگر بحث و چانه‌زنی کردند.

منبع: خبرگزاری فارس