تبیان، دستیار زندگی
روسیه و هند 3 قرارداد را برای ساخت راکتورهای 5 و 6 نیروگاه هسته ای کودانکولام هند امضا کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امضای 3 قرارداد همکاری هسته‌ای میان روسیه و هند

روسیه و هند 3 قرارداد را برای ساخت راکتورهای 5 و 6 نیروگاه هسته‌ای کودانکولام هند امضا کرده‌اند.

بخش سیاست تبیان

قرارداد همکاری هسته‌ای

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، این قراردادها میان شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه و شرکت انرژی هسته‌ای هند (NPCIL) به امضا رسیده است. این قراردادها برای تامین تجهیزات اولیه مورد نیاز برای طراحی راکتورهای 5 و 6 نیروگاه کودانکولام به امضا رسیده است.

قائم مقام گروه ASE، شرکت زیر مجموعه روس اتم که مسئول بازار جنوب شرق آسیا است، در این باره گفت: پروژه ساخت راکتورهای 5 و 6 نیروگاه هسته‌ای کودانکولام به مرحله اجرایی وارد شده است. طراحی،‌ توسعه و روند بهترین تجهیزات و تدارکات از روسیه برای ساخت این دو راکتور آغاز می‌شود.

در 1 ژوئن سال جاری قرارداد چارچوب کلی ساخت مرحله سوم نیروگاه کودانکولام که شامل راکتورهای 5 و 6 است میان شرکت ASE روس اتم و شرکت NPCIL هند به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، نیروگاه هسته‌ای کودانکولام که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای هند محسوب می‌شود در ایالت تامیل نادو واقع شده است. ساخت این نیروگاه از مارس 2002 آغاز شد که بنا به مخالفت‌های ساکنین محلی این منطقه با تاخیر روبرو شد.

این نیروگاه قرار است دارای 6 راکتور VVER – 1000 با ظرفیت 1000 مگاوات باشد و توسط شرکت اتم استوری اکسپورت روسیه و شرکت انرژی هسته‌ای هند NPCIL ساخته شود. پس از بهره‌برداری از این نیروگاه مجموع ظرفیت تولید برق آن معادل 6000 مگاوات خواهد بود.


منبع: ایسنا