تبیان، دستیار زندگی
کمتر از هفتاد و دو ساعت دیگر، مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم برگزار خواهد شد و قرار است حداکثر تا یک روز بعد از آن، فهرست وزرای کابینه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک خبر خوش برای فعالان فضای مجازی

کمتر از هفتاد و دو ساعت دیگر، مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم برگزار خواهد شد و قرار است حداکثر تا یک روز بعد از آن، فهرست وزرای کابینه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

بخش ارتباطات تبیان
یک خبر خوش برای فعالان فضای مجازی

هر چه به مراسم تحلیف نزدیک تر می شویم، قطعیت بعضی گزینه ها برای برخی وزارتخانه ها بیشتر و بیشتر می شود. یکی از گزینه هایی که به احتمال قریب به یقین در لیست کابینه آقای روحانی حضور خواهد داشت، چهره جوانی است که با اثبات توانمندی، کارایی و جسارت خود، توانسته در مدت کوتاهی، پله های ترقی را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی کرده و امروز به گزینه اصلی تصدی پست وزارت تبدیل شود.

وزارتخانه ای که مردم، نتایج تصمیمات و اقدامات آن را در زندگی روزمره خود احساس می کنند و با اقدامات چند سال اخیر دولت، انتظارات و توقعات زیادی از دولت آینده خواهند داشت.

محمد جواد آذری جهرمی، که  مسئولیت اداره کل امنیت سیستم های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات، عضویت در هیأت مدیره رایتل، عضویت در هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، ریاست هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت، معاونت وزیر و مدیرعاملی شرکت ارتباطات زیرساخت را در پرونده کاری خود دارد، توانسته با ساختار شکنی های سازنده در شرکت زیرساخت، روند توسعه بسترهای ارتباطی کشور را به طور چشمگیری سرعت دهد. نقش آفرینی کلیدی شرکت زیرساخت در توسعه فازهای اول، دوم و سوم شبکه ملی اطلاعات، منجر به تجربه جدیدی از سرعت و کیفیت خدمات الکترونیکی برای مردم شده است. همچنین کاهش تعرفه های دسترسی مردم به خدمات و محتوای الکترونیکی، با حمایت آذری جهرمی و مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، منجر به رشد چند برابری استفاده کاربران ایرانی از محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات شده است. همچنین آذری جهرمی در دوره مدیریت خود در شرکت زیرساخت، فضای هم اندیشی سازنده ای را با فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده، و فضا را برای رونق گرفتن کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی مهیا ساخته است.

همه این سوابق موفق آذری جهرمی، باعث می شود تا بتوان این جوانگرایی آقای رئیس جمهور را در انتخاب یک وزیر متولد دهه شصت برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به فال نیک گرفت و آن را به عنوان خبری خوش برای فعالان فضای مجازی کشور قلمداد کرد. وزارتخانه ای که مردم، نتایج تصمیمات و اقدامات آن را در زندگی روزمره خود احساس می کنند و با اقدامات چند سال اخیر دولت، انتظارات و توقعات زیادی از دولت آینده خواهند داشت.