تبیان، دستیار زندگی
وزیرآموزش و پرورش عراق، بر بهره برداری از الگوهای ایران در پیشبرد برنامه ها تاکید كرد و خواستار برداشتن گام های روبه جلو در روابط آموزشی میان دو کشور شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره برداری از الگوهای ایران در پیشبرد برنامه ها

گام های روبه جلو در روابط آموزشی دو کشور

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

بهره برداری از الگوهای ایران در پیشبرد برنامه ها

وزیر آموزش و پرورش عراق، بر بهره برداری از الگوهای ایران در پیشبرد برنامه ها تاکید كرد و خواستار برداشتن گام های روبه جلو در روابط آموزشی میان دو کشور شد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت آموزش ابتدایی، سه شنبه شب، محمد اقبال الصیدلی درجلسه اعضای کمیته مشترک آموزشی ایران در بغداد، پیرامون همکاری ها در بخش آموزش و پرورش میان دو کشور ، با بیان اینکه عراق نیازمند کسب تجربه است، بر ادامه تبادل هیات ها و تبادل تجربیات میان ایران و عراق تاکید کرد و تشکیل کارگروه ها و کمیته های مشترک و ادامه سفرهای کاری دو طرف را ضروری دانست.

وزیر آموزش و پرورش عراق، برخی تجربه های ایران را مانند مشارکت های مردمی (خیرین مدرسه ساز) مثال زد و گفت: ما با الگو گرفتن از ایران تازه، این راه را آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به سفرهایش به ایران و بازدیدهایی که از مراکز آموزشی ایران داشته، گفت: عراق در بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در حوزه آموزشی، از تجربه های ایران الگو گرفته است.

اقبال الصیدلی با اشاره به همزیستی و مشترکات فراوان دو کشور، خواستار تقویت روابط و تبادل هیات ها میان دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد: دو کشور در چارچوب کمیته ها و کارگروه های مشترک، در این حوزه گام های روبه جلو بردارند و عراق بتواند از تجربه های ایران در بخش های مختلف استفاده کند.

وی، جنگ، تحریم و ضعف بودجه را از عوامل عقب ماندگی کشورش در حوزه آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: سال گذشته سال سختی برای آموزش و پرورش عراق بود که خوشبختانه از آن عبور کردیم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش