تبیان، دستیار زندگی
نشست کارشناسی روند آستانه با حضور هیات های سه کشور ضامن ( ایران ، ترکیه و روسیه ) برای تعیین محدوده نواحی کاهش تنش و ترتیبات اداره این نواحی هفته آینده در تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعویق برگزاری نشست کارشناسی روند آستانه

نشست کارشناسی روند آستانه با حضور هیات‌های سه کشور ضامن ( ایران ، ترکیه و روسیه ) برای تعیین محدوده نواحی کاهش تنش و ترتیبات اداره این نواحی هفته آینده در تهران برگزار می‌شود.

بخش سیاست تبیان

تعویق برگزاری نشست کارشناسی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در پایان نشست عمومی کنفرانس آستانه 5  اعلام شد طبق توافق به عمل آمده قرار است نشست کارشناسی روند آستانه در اول و دوم آگوست برابر با دهم و یازدهم مرداد ماه در ایران برگزار شود، ولی براساس اعلام یک منبع مطلع، برگزاری این نشست در راستای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر  بین اعضا به تعویق افتاده و طبق توافقات انجام شده ، قرار است در هفته آینده در تهران برگزار شود.

این دومین بار است که نشست کارشناسی آستانه در تهران برگزار می‌شود. براساس این گزارش دور ششم کنفرانس آستانه نیز قرار است در هفته آخر آگوست 2017 برابر با هفته اول شهریور ماه 1396 در پایتخت قزاقستان برگزار شود.

حسین جابری انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه، روز گذشته برای گفت‌وگو با مقامات روسی به مسکو رفت و با «میخائیل باگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه دیدار و رایزنی کرد .

گفت‌وگوهای سوری - سوری در آستانه و ژنو، نیازهای انسانی مردم سوریه و مساله بازسازی سوریه از جمله مباحث مطرح شده در این مذاکرات بود. جابری انصاری و باگدانف همچنین در خصوص قدم‌های بعدی روند آستانه، از جمله احتمال پیوستن طرفهای متقاضی جدید به عنوان عضو ناظر با یکدیگر مشورت کردند.


منبع: ایسنا