تبیان، دستیار زندگی
سرپرست فدراسیون والیبال گفت: نگاه به والیبال زنان نگاهی حاشیه ای یا برای اقناع افکار عمومی نیست، ما معتقدیم زنان والیبالیست ایران توانایی این را دارند که چون مردان در همه میادین این رشته عملکرد موفقی داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داورزنی: والیبال زنان ایران توانایی موفقیت در میادین مختلف را دارد

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: نگاه به والیبال زنان نگاهی حاشیه ای یا برای اقناع افکار عمومی نیست، ما معتقدیم زنان والیبالیست ایران توانایی این را دارند که چون مردان در همه میادین این رشته عملکرد موفقی داشته باشند.

بخش ورزش تبیان

محمدرضا داورزنی

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، محمد رضا داورزنی در نشستی با اعضای تیم ملی والیبال زنان ایران در آستانه اعزام به نوزدهمین دوره رقابت های والیبال زنان آسیا در قزاقستان، افزود: افق اهداف فدراسیون والیبال، حضور تیم ملی زنان در مسابقات جایزه بزرگ است که در رقابت های زنان این رشته بالاترین سطح رقابت های جهانی است و همه ساله نیز برگزار می شود. وی ضمن قدردانی از کادر فنی تیم ملی والیبال زنان ادامه داد: در حوزه والیبال زنان کارهای زیادی انجام شده و البته کارهای زیادی نیز باید انجام شود. حضور زنان در عرصه آسیایی و جهانی سختی های خود را دارد که این مشکلات قطعا چند برابر مردان است. اما فدراسیون تمام تلاش خود را خواهد کرد تا موازنه بین زنان و مردان در این رشته برقرار شود.

داورزنی با بیان اینکه والیبال زنان ایران برای موفقیت در قاره آسیا باید ابتدا مقابل کشورهای شرق این قاره مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، چین تایپه و تایلند نمایش خوبی داشته باشد، گفت: مهم ترین نکته موفقیت والیبال زنان در ایران استعدادیابی در سنین کودکی و آغاز آموزش از سنین هشت یا 9 سالگی است.

وی اضافه کرد: بازیکنان ایران هیچ چیزی کمتر از کشورهای شرق آسیا ندارند و اگر مانند آنان استعدادیابی را از سنین کمتر آغاز کنیم، موفق می شویم و البته این کار در سال های اخیر شروع شده است.

سرپرست فدراسیون والیبال با تاکید بر روند رو به رشد والیبال زنان در سال های اخیر، گفت: با استعدادیابی های جدید این روند نیز بهتر می شود و جوانگرایی انجام شده در والیبال زنان شرایط این تیم را بهتر خواهد کرد.

داورزنی با بیان اینکه روند رو به رشد والیبال زنان ایران به دلیل ایجاد حاشیه به دفعات با توقف و کندی روبرو شده است، گفت: یکی از مهم ترین دلایل این موضوع مشکلات فضای مجازی است، که آسیب های جدی به بازیکنان وارد کرده است.

وی افزود: والیبال زنان ایران تنها رشته ای است که امکانات اختصاصی دارد و کف سازی استاندارد این کمپ ضریب آسیب دیدگی ها را در حد زیادی کاهش داده است که در شرایط فعلی کشور فشارهای زیادی از سوی باشگاه ها و حتی تیم های مردان برای استفاده از کمپ تیم های ملی زنان در اوقات نداشتن اردو روی فدراسیون است، اما تا کنون زیر بار این موضوع نرفتیم. داورزنی با بیان اینکه روند رو به رشد والیبال زنان ایران به دلیل ایجاد حاشیه به دفعات با توقف و کندی روبرو شده است، گفت: یکی از مهم ترین دلایل این موضوع مشکلات فضای مجازی است، که آسیب های جدی به بازیکنان وارد کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت اخلاق در عرصه ورزش و اینکه به حریم خصوصی افراد کاری نداریم، گفت: اگر حواشی زندگی خصوصی و مسایل شخصی بازیکنان به تیم ملی آسیب بزند، دیگر حریم خصوصی نیست و بازیکنان و اعضای کادر فنی باید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

به گفته داورزنی ملی پوشان مرد و زن ایران مسئولیت مهمی به عهده دارند و باید برای حفظ ارزش های ورزشی دقت کنند که البته دولت و وزارت ورزش نیز برای ایجاد شرایط مناسب برای ورزش دختران و زنان تلاش خود می کند.

سرپرست فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه در سال های اخیر هر کاری برای زنان نیاز بوده، انجام شده است و تفاوتی بین مردان و زنان قائل نیستیم، گفت: تیم های ملی والیبال زنان در چهار رده سنی فعالیت می کنند و علاوه بر حضور در مسابقات مختلف، اردوهای برون مرزی نیز برای آنان داشته ایم که در هیچ رشته دیگری این همه سرمایه گذاری وجود ندارد.

داورزنی به رقابت های انتخابی زنان جهان در قاره آسیا و قهرمانی زنان آسیا اشاره کرد و گفت: والیبالیست های ایران می توانند در این رقابت ها حضور شایسته ای داشته باشند. زیرا هیچ مانعی برای پیشرفت والیبال زنان ایران وجود ندارد.

منبع: ایرنا