تبیان، دستیار زندگی
مدیر اجرایی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 تهران ، گفت: براساس پایش صورت گرفته، شركت كنندگان از میزبانی ایران ، اعلام رضایت كردند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضایت شركت كنندگان از میزبانی ایران/ امكان مشاهده آنلاین نتایج مسابقات در جهان

انتقال پیام صلح دوستی ایران به سایر كشورها

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

رضایت شركت كنندگان از میزبانی ایران

مدیر اجرایی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 تهران ، گفت: براساس پایش صورت گرفته، شركت كنندگان از میزبانی ایران ، اعلام رضایت كردند.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش ازظهر حمیدرضا عظمتی در حاشیه بیست ونهمین دوره المپیاد جهانی كامپیوتر 2017،اظهاركرد: كمیته بین المللی مسابقات، پس از بررسی پیشنهاد میزبانی جمهوری اسلامی ایران كه در سال 2012 توسط تیم اعزامی ارائه شده بود در سال 2013، موافقت خود را اعلام كرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با هدف هرچه بهتر برگزارشدن این المپیاد، بودجه ای را در سال 1396 به این موضوع اختصاص داد و وزارت آموزش و پرورش را مأمور برگزاری این مسابقات كرد.

عظمتی، ادامه داد: وزارت آموزش وپرورش با علم به چگونگی برگزاری المپیاد كامپیوتر، ستادی را در وزارتخانه از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، مركز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و دانشگاه شهید رجایی تشكیل و وظایف و امور مربوطه،  به كمیته های دهگانه را  تقسیم كرد.

رئیس دانشگاه شهید رجایی از رضایت مندی میهمانان براساس پایشی كه صورت گرفته است، خبر داد و افزود: رضایت دانش آموزان كشورهای مختلف از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، نشانه برنامه ریزی دقیق آموزش و پرورش و انجام وظیفه مطلوب عوامل اجرایی است .

وی خاطرنشان كرد: مجموعاً 84 كشور جهت شركت در المپیاد اعلام آمادگی كردند و آموزش و پرورش تمهیدات لازم درخصوص، اقامت، تردد، ویزا و تشریفات میهمانان را تدارك دیده است و در نهایت، 2 كشور مصرو دومینكن، موفق به حضور در این المپیاد نشدند.

عظمتی گفت: هر كشور تنها با یك تیم كه معمولا بین 1 تا4 نفر متغیر است در این المپیاد شركت كرده است، البته جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی با یك تیم اصلی 4 نفره و یك تیم غیررسمی در این مسابقات حضور یافته است.

مدیر اجرایی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 در ادامه بیان كرد: داشتن حداكثر 18 سال از شرایط شركت كنندگان در المپیاد كامپیوتر است، بنابراین دانش آموزان دوره دوم متوسطه در این المپیاد با هم به رقابت می پردازند.

وی اظهار كرد: المپیاد در 2 روز برگزار می شود تا بتواند با استفاده از كامپیوتری كه در جلوی او قرار دارد به مدت 5 ساعت به سؤالات  پاسخ دهد.

عظمتی ادامه داد: مبنای سؤالات المپیاد این است كه شركت كنندگان یك الگوریتم را به زبان برنامه تبدیل كنند و یك برنامه نویسی را به صورت آزادانه انجام دهند.

وی مدت زمان برگزاری آزمون ها را از ساعت 8 صبح تا 14، اعلام كرد و افزود: دانش آموزان در حین آزمون می توانند نتیجه عملكرد خود را ببینند و درصورت نیاز، پاسخ خود را اصلاح كنند.

رئیس دانشگاه شهید رجایی ادامه داد: خارج از سالن امتحان نیز تمام مردم دنیا می توانند به صورت آنلاین نتایج افراد شركت كننده را در سایتhttp://ranking.ioi2017.org/Ranking.html ، مشاهده كنند.

وی گفت: اعلام نتایج براساس جمع بندی امتیاز افراد هر تیم انجام شده و در عصر روز پنج شنبه دوازدهم مردادماه، در مراسم اختتامیه برگزار می شود و مدال های رنگارنگ این دوره از المپیاد بین كشورهای برگزیده، توزیع خواهد شد.

مدیراجرایی المپیاد جهانی كامپیوتر2017تهران،گفت: برگزاری این دوره المپیاد، این امكان را برای نخبگان و شركت كنندگان جهانی فراهم كرده تا با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوند و بتوانند پیام صلح و دوستی ایران را به سایركشورها، اعلام كنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش