تبیان، دستیار زندگی
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته قرار است ۱۰ هزار فروشگاه در سطح کشور به نشان با افتخار «ساخت ایران» مفتخر شوند و محصولات ایرانی از جمله پوشاک را به هموطنان عرضه کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشان «ساخت ایران» بر سر در 10 هزار فروشگاه می‌نشیند

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است ۱۰ هزار فروشگاه در سطح کشور به نشان با افتخار «ساخت ایران» مفتخر شوند و محصولات ایرانی از جمله پوشاک را به هموطنان عرضه کند.

بخش اجتماعی تبیان

حمید قبادی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، آیین اختتامیه دومین جشنواره مد و لباس ایرانی_ اسلامی استان قزوین با نام «دختران مینودری» با حضور حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مسئولان استانی در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای بانو  برگزار شد.

قبادی، دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در این مراسم با بیان اینکه استان قزوین در عرصه برگزاری جشنواره‌های مد و لباس ایرانی ـ اسلامی گام‌های بلندی برداشته است، اظهار کرد: اقدامات این استان در حوزه لباس و پوشاک کم‌نظیر بوده که قابل تقدیر است.

وی افزود: نباید دچار جشنواره‌زدگی شویم چرا که این آفتی است که همواره ما را تهدید می‌کند. قبادی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای ساماندهی ساختار مد و لباس ایرانی- اسلامی در کشور گفت: در سال‌های اخیر دغدغه لازم برای این حوزه ایجاد شده لذا باید تلاش شود با کمک و یاری طراحان، تولیدکنندگان را به سمت طرح‌های داخلی و متناسب با هویت ملی و دینی خود هدایت کرد.

وی ادامه داد: تلاش برای روشن بودن موتور محرک مد و لباس در کشور موضوعی است که در دستور کار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور قرار دارد. این مسئول تاکید کرد: نباید طراحان و دانشگاه‌های ما به سمت ساخت و طراحی پوششی بروند که در جامعه قابلیت تولید انبوه را ندارد.

وی ادامه داد: تلاش برای روشن بودن موتور محرک مد و لباس در کشور موضوعی است که در دستور کار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور قرار دارد. این مسئول تاکید کرد: نباید طراحان و دانشگاه‌های ما به سمت ساخت و طراحی پوششی بروند که در جامعه قابلیت تولید انبوه را ندارد. دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به موضوع نفوذ  تصریح کرد: نفوذ و تهاجم همواره در کشور وجود داشته و در حوزه لباس نیز شاهد رخنه بیگانگان هستیم چرا که دشمن می‌خواهد لباس اصیل ما را گرفته و پوششی متناسب با فرهنگ وهویت خود را بر جامعه ما غالب کند.

وی اضافه کرد: حرکت در مسیر تولید پوشاک متناسب با هویت ملی و دینی به جهاد فرهنگی در مسیر اصول انقلابی نیاز دارد لذا باید در این حوزه به صورت جهادی گام برداریم.

این مسئول ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است ۱۰ هزار فروشگاه در سطح کشور به نشان با افتخار «ساخت ایران» مفتخر شوند و محصولات ایرانی از جمله پوشاک را به هم‌وطنانمان عرضه کند.

قبادی در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش همه‌جانبه به زودی شاهد قطع کامل وابستگی و استقلال در حوزه لباس خواهیم بود چراکه ایرانیان بیدار شده و به زودی بازار با ارزش و بزرگ لباس را در دست خود خواهند گرفت.

در پایان این مراسم از طراحان برتر بخش‌های مختلف شرکت کننده در دومین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی«دختران مینودری» با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

منبع: ایسنا