تبیان، دستیار زندگی
شهردار تهران از روند تکمیل خط ۶ مترو تهران که به عنوان بلندترین خط متروی خاورمیانه محسوب می شود، بازدید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازدید شهردار تهران از طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه

شهردار تهران از روند تکمیل خط ۶ مترو تهران که به عنوان بلندترین خط متروی خاورمیانه محسوب می‌شود، بازدید کرد.

بخش اجتماعی تبیان

بازدید شهردار تهران

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (چهارشنبه) از خط ۶ متروی تهران به ویژه فاز اول این خط (از دولت آباد تا میدان شهدا) بازدید کرد و در جریان روند تکمیل این خط قرار گرفت.

خط ۶ مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت، آیت الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام (ره) در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر (عج)، هفتم تیر، امام حسین (ع) و شهدا می‌رسد. سپس با عبور از خیابان ۱۷ شهریور به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌گردد. مسیر توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران از دولت‌آباد آغاز و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید غیوری و میدان شهر ری در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به پایان می‌رسد.

با احداث توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران طول این خط به ۳۸ کیلومتر خواهد رسید. به این ترتیب خط ۶ متروی تهران به بلندترین خط مترو در خاور میانه تبدیل خواهد شد.

این خط در فاز اول از دولت آباد تا میدان شهدا با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا به بهره‌برداری خواهد رسید و در فاز دوم از میدان شهدا تا سولوقون با ۱۰ ایستگاه و ۳۲ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.


منبع: ایسنا