تبیان، دستیار زندگی
ود مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه، تربیت مدرس برای حوزه های علمیه کشور را در دستور کار خود قرار داده است. مدیر مرکز تخصصی تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار حوزوی مهر گفت : این مرکز تخصصی با هدف تربیت مدرس برای حوزه های علمیه سراسر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوره دکتری تربیت مدرس حوزه ایجاد می شود

مرکز تربیت مدرس حوزه علمیه، تربیت مدرس برای حوزه های علمیه کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار حوزوی مهر گفت : این مرکز تخصصی با هدف تربیت مدرس برای حوزه های علمیه سراسر کشور، فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در دو دوره به پذیرش دانش پژوه درمقطع کارشناسی ارشد اقدام کرده است.

حجت الاسلام "مجتبی فاضل" افزود: در این مرکز تنها در مقطع کارشناسی ارشد در سه گرایش فقه و اصول، علوم عقلی و ادبیات عرب پذیرش صورت می گیرد و به طور متوسط برای هر گرایش نزدیک به 15 نفر پذیرش می شوند. این در حالی است که در امتحانات ورودی مقطع نزدیک به 500 نفر شرکت می کنند.

وی افزود: برای دوره دکتری نیز مقدماتی فراهم شده است و امیداریم بتوانیم در طول چند ساله آینده و پس از فارغ التحصیلی چند دوره از پذیرفته شدگان مقطع دکتری تربیت مدرس حوزه را ایجاد کنیم.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مدرس با اشاره به نیاز فراوان مراکز حوزوی به اساتید مجرب گفت: به علت کمبود امکانات، این مرکز فعالیت خود را در جهت تربیت مدرس برای سطح یک حوزه (پایه های یک تا شش) متمرکز کرده است. دانش پژوهان این مرکز نیز دروس خود را در سه دسته دروس عمومی سطح سه، واحدهای مشترک گرایش ها و واحدهای تخصصی هر گرایش را فرا می گیرند.

وی افزود: در واحدهای عمومی سطح سه دروسی مانند زبان تخصصی، در واحدهای مشترک واحدهایی مانند فنون و روش های تدریس، روان شناسی یادگیری، عمومی، رشد، تربیتی و راهنمایی تحصیلی، ابزارهای کمک آموزشی و مهارت های رایانه ای به دانش پژوهان آموزش داده می شود.

حجت الاسلام "مجتبی فاضل" گفت: دروس عمومی 8 واحد، دروس مشترک 20 واحد و دروس اختصاصی 24 تا 27 واحد به تناسب رشته های تخصصی است.