تبیان، دستیار زندگی
قم به گزارش بازتاب دادگاه ویژه روحانیت با صدور حكمی،متهمان حادثه 15خرداد قم را به زندان،شلاق، اخراج از قم و منع اشتغال در مشاغل علمی و حوزی محكوم كرد. علی ابوترابی متهم ردیف اول حادثه 15 خرداد قم كه طی آن مراسم سخنرانی هاشمی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدور حکم بدوی عاملان حادثه 15 خرداد قم


به گزارش بازتاب دادگاه ویژه روحانیت با صدور حكمی،متهمان حادثه 15خرداد قم را به زندان،شلاق، اخراج از قم و منع اشتغال در مشاغل علمی و حوزی محكوم كرد.
علی ابوترابی متهم ردیف اول حادثه 15 خرداد قم كه طی آن مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به هم خورد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: دادگاه ویژه روحانیت قم كه مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشت، با احضار متهمان این پرونده حكم پرونده را شفاهی اعلام كرد و پس از گرفتن امضاء تایید مشاهده حكم، بدون دادن كتبی حكم، محكومیت‌ها را اعلام كرد.
ابوترابی گفت: من به عنوان متهم ردیف اول به یك سال حكم قطعی زندان،50 ضربه شلاق تعلیقی،دو سال اخراج از قم، منع تردد در قم مگر با مجوز دادسرا و دو سال محرومیت از تصدی‌ مشاغل نهادهای دولتی،دانشگاهی و حوزوی محكوم شده‌ام.
وی افزود: مسعود شفیعی‌كیا هم كه مانند من روحانی و از جانبازان دوران دفاع مقدس می‌باشد، به عنوان متهم ردیف دوم به یك سال حبس قطعی، 50 ضربه شلاق تعلیقی، دو سال اخراج از قم، منع تردد در قم مگر با مجوز دادسرا و دو سال محرومیت از تصدی مشاغل در همه نهادهای دولتی، دانشگاهی و حوزوی محكوم شده است.
وی افزود: محمد صادق ابوترابی 19 ساله و طلبه به عنوان متهم ردیف سوم به هشت ماه زندان قطعی و 40 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شده است.
متهم ردیف اول حادثه 15 خرداد قم از حكم میثم صدری طلبه حوزه علمیه و متهم ردیف چهارم اظهار بی‌اطلاعی كرد و در خصوص حكم متهم ردیف پنجم گفت: محمد باقر محمدزاده كارمند موسسه امام خمینی به 4 ماه زندان قطعی و 30ضربه شلاق تعلیقی محكوم و ابوالفضل قاسم شریفی طلبه یزدی به اتهام نشر اكاذیب و تشویش اذهان به 5 ماه زندان قطعی و 40 ضربه شلاق تعلیقی محكوم كردند.
وی گفت: در كیفرخواست اولیه خلع لباس هم به عنوان مجازات مطرح بود كه در حكم صادره از آن خبری نیست.
ابوترابی گفت:اتهام متهمان ردیف اول تا پنجم پرونده اخلال در نظم عمومی و هتك حرمت روحانیت می‌باشد،ولی ما به این حكم اعتراض خواهیم كرد.