تبیان، دستیار زندگی
شد همایش علمی کاربری تبلیغ ویژه طرح تابستان با رویکردی تخصصی در مباحث تبلیغی کودکان و نوجوانان با حضور فضلا، مبلغان و صاحبان فکر و اندیشه در سالن اجتماعات مدرسه درالشفا برگزار شد. به گزارش  مهر، در این همایش حجت الاسلام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش روحانیون تبلیغی هجرت کوتاه مدت برگزار شد

همایش علمی کاربری تبلیغ ویژه طرح تابستان با رویکردی تخصصی در مباحث تبلیغی کودکان و نوجوانان با حضور فضلا، مبلغان و صاحبان فکر و اندیشه در سالن اجتماعات مدرسه درالشفا برگزار شد.

به گزارش  مهر، در این همایش حجت الاسلام اسکندری - معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تفاوت های امر تبلیغ برای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: جوان باید احساس کند که روحانی او را درک می کند و به شخصیت او بها می دهد.

وی افزود: دفتر تبیلغات اسلامی سعی می کند مبلغین در سه محور تخصصی، مخاطب شناسی، روش های مختلف تبلیغ و تخصص در محتوای مطالب، موفقیت کسب کند و لازم است مبلغان حداقل در یک موضوع، تخصص لازم را دارا باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نیمی از 60 هزار مسجد موجود کشور در طول سال غیر فعال است، توجه روحانیون و فضلا را به اقامه نماز جماعت در مساجد و نیز بررسی مشکلات اجتماعی مردم مبذول داشت و گفت : مبنای برنامه ریزی دفتر تبلیغات براساس نیازهای جوانان در مناطق مختلف کشور است و بر این اساس لازم است مبلغین همکاری مناسبی در بهینه سازی امر تبلیغ داشته باشند.

بر اساس گزارش مرکز خبر حوزه، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز با اشاره به جایگاه بین المللی دین و معنویت و اهتمام فعالیت مبلغین در عرصه دین گفت: اندیشمندان و نظریه پردازان غربی، قرن حاضر را قرن تحولات فکری و اندیشه و حاکمیت اخلاق در معادلات بین المللی دانسته اند، از این رو غرب سعی می کند با ترویج و نشر فرهنگ اسلامی با تاکید بر نقش محوری حوزه اسلام مسیر صعودی خود را در غرب طی می کند.

حجت الاسلام "اسکندری" با تاکید بر نقش محوری حوزه در دستیابی به اخلاق اسلامی تبلیغ گفت: در تبلیغ باید جوانان را خوب بشناسید و نیازمندی های آنان را تشخیص دهید و راهکارهای ارتباطات را فراگیرید، اگر جوانان در حوزه دین رشد کنند در سایر حوزه ها نیز موفق خواهند شد و جوانانی که در عرصه های علمی سبب افتخار مردم ایران شده اند، فرزندان واقعی امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی هستند که تربیت شده روحانیت و فرهنگ اصیل اهل بیت (ع) هستند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر بازنگری جدی در عملکرد مبلغان و توجه به عمل گرایی آنان اظهار داشت: آنچه سبب جذب اقشار مختلف مردم به سوی پیامبر اسلام (ص) شد، عمل و رفتار پیامبر بود، لذا مبلغین با رعایت شئونات اسلامی بیشتر می توانند اسلام را معرفی کرده و در جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان موثر باشند.