تبیان، دستیار زندگی
نشست رسانه ای نخستین جشنواره فیلم مسیر عشق ظهر امروز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه با حضور اهالی رسانه در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نشست رسانه‌ای جشنواره «مسیر عشق» عنوان شد:

جشنواره «مسیر عشق» به کربلا می‌رود

نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره فیلم مسیر عشق ظهر امروز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه با حضور اهالی رسانه در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

هومن بهلولی

نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره فیلم و عکس مسیر عشق

به گزارش تبیان، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد؛ رئیس سازمان فرهنگی و هنری آستان قدس گفت: جبهه حق و باطل در طول تاریخ حضور داشته و عزیزان بسیار در این مسیر به شهادت رسیده‌اند از جمله امام حسین (ع) که نهضتی انسانی را پایه‌گذاری کردند. شیعیان در هندوستان اکثریت نیستند اما روز عاشورا در هندوستان تعطیل رسمی است و نشان از ارادت همه به امام حسین (ع) دارد.

وی افزود: اگر شما می‌خواهید با قلم و دوربین‌هایتان در این عرضه فعالیت کنید باید این را بدانید که می‌خواهید پرچم امام حسین را بالا نگه دارید. ما از جبهه حق می‌خواهیم تا بیایم زیر پرچم امام حسین قرار بگیریم. تمام اجرای اربعین حسینی مثالی از یک اثر هنری است. امروز روحیه استکبار جهانی ایجاد اختلاف میان مسلمانان است. اهل سنت می‌آیند تا در پیاده روی اربعین از زائران امام حسین پذیرایی کنند.

در ادامه این نشست، سعید الهی؛ به عنوان مدیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم و عکس مسیر عشق عنوان کرد: ما امروز میزبان دو هدیه از آستان قدس رضوی و آستان مقدس امام حسین (ع) هستیم. امیدواریم به برکت دو پرچم حرم امامین جشنواره مسیر عشق در کار خود موفق باشد.

وی در خصوص افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره بیان کرد: هر دو این مراسم در کربلا برگزار خواهد شد و این اولین جشنواره‌ای است که مراسم اختتامیه خود را خارج از کشور برگزار می‌کند.

سعید الهی عنوان کرد: سایت جشنواره «مسیر عشق» نیز به سه زبان آماده شده است. همچنین این رویداد فرهنگی هنری در بخش‌های فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی داستانی، مستند و کوتاه، بلند و نیمه بلند تشکیل شده است. تمامی آثار از طریق تکمیل فرم در سایت جشنواره امکان حضور پیدا خواهند کرد و اطلاعات تکمیلی در سایت موجود است. همچنین یکم آبان افتتاحیه جشنواره در مشهد مقدس خواهد بود و اختتامیه آن در 5 آبان در کربلا برگزار خواهد شد.

سید احمد میرعلایی؛ دبیر نخستین جشنواره مسیر عشق در این نشست عنوان کرد: علاقه‌مند بودم که این نشست در شهر قم برگزار شود. اما به خاطر این که برای شما خبرنگاران مزاحمت ایجاد نشود در حوزه هنری برگزار کردیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که ما را بر این داشت که جشنواره مسیر عشق را برگزار کنیم حماسه راهپیمایی اربعین بود که بزرگترین حماسه دنیا است. متاسفانه رسانه‌های بین‌المللی که خودشان را بزرگترین خبرگزاری‌های دنیا می‌دانند هیچ خبری از راهپیمایی اربعین منتشر نمی‌کنند و کاملاً این جریان را حبس خبری کرده اند.

میرعلایی افزود: در مسیر راهپیمایی اربعین یک مرگ بر آمریکا و اسرائیل وجود ندارد فقط عشق است. دشمنان از همین عشق مردم می‌ترسند. امام حسین کاری را انجام داده که در هیچ تاریخی انجام نشده بود. امام حسین در روز عاشورا قرآن را به تصویر کشید.

دبیر نخستین جشنواره مسیر عشق اظهار کرد: یکی از اهداف این جشنواره رسیدن به شعور حسینی است. پرچم و خیمه امام حسین پرچم وحدت میان همگان است. سینمای امروز ما به این گفتمان و وحدت نیازمند است. متاسفانه برخی کارهایی را انجام می دهند که فیلمسازی که فیلم درباره امام حسین می سازد پشیمان می شود. در حال که ما باید در کنار این فیلمسازان باشیم. سعی من و دوستانم این است که جشنواره ای استاندارد و در شأن امام حسین برگزار کنیم. ما در کشورمان هر ساله برای امام حسین نذورات بسیاری توزیع می کنند ما باید سعی کنیم بخشی از این نذورات را به سمت محصولات فرهنگی ببریم.

گفتنی است در این نشست پرچم آستان‌های حسینی و رضوی به جشنواره «مسیر عشق» اهدا شد.