تبیان، دستیار زندگی
در حالی که فقط چند روز به معرفی کابینه دولت دوازدهم باقی مانده است، احتمالات و گمانه زنی ها برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اجماع روی «علی زرافشان» بیشتر شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«زرافشان» جدی ترین گزینه دولت برای آموزش و پرورش شد

«مولاوردی» از آموزش و پرورش دور شد. در حالی که فقط چند روز به معرفی کابینه دولت دوازدهم باقی مانده است، احتمالات و گمانه  زنی ها برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اجماع روی «علی زرافشان» بیشتر شده است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

«زرافشان» جدی ترین گزینه دولت برای آموزش و پرورش شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دولت دوازدهم تا چند روز دیگر با انجام مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور آغاز می شود و پس از آن نیز کابینه توسط رئیس دولت برای رأی اعتماد معرفی می شود.

در روزها و ماه های گذشته گمانه زنی های بسیاری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شد و افراد مختلفی نام خود را در بین نفرات منتخب دیدند.

اسامی نفراتی چون جواد اطاعت، محمدعلی نجفی، داود محمدی، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، شهیندخت مولاوردی، الهام امین زاده و مرتضی حاجی مطرح بود و در این بین هم برخی دیگر به دنبال مطرح کردن اسم خود از داخل وزارتخانه بودند.

اما چیزی که در این روزهای پایانی به نظر محتمل تر است، حضور شهیندخت مولاوردی، جواد اطاعت و حالا علی زرافشان است.

«مولاوردی» که در روزهای اخیر و به خصوص اظهار نظر امروز نشان داد که از تصدی وزارت آموزش و پرورش دور شده است و حضور خود را در کابینه دولت دوازدهم حدود 50 درصد اعلام کرد.

«اطاعت» هم که یکی از گزینه های جدی برای تصدی این پست بود، امروز به نوعی عدم حضورش در کابینه دولت دوازدهم را منتفی شده خواند و نام فرد دیگری را آورد.

اما، «علی زرافشان» که اکنون معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است، در چند روز گذشته به یکی از افراد و گزینه های اصلی تصدی پست وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است و محتمل شدن حضور او در دولت دوازدهم از آنجایی قوت گرفت که جواد اطاعت نام او را به عنوان گزینه اصلی وزارت در آموزش و پرورش به میان آورد.

اما در نهایت باید منتظر بود و دید که چه فردی از سوی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری فارس