تبیان، دستیار زندگی
دیده بان حقوق بشر در گزارشی نسبت به اظهارات ضدمهاجرتی ترامپ انتقاد کرد و افزود: این اظهارات نه تنها سبب قوی تر شدن آمریکا نمی شود، بلکه باعث ناامن شدن این کشور نیز می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از اظهارات توهین آمیز ترامپ به مهاجران

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی نسبت به اظهارات ضدمهاجرتی ترامپ انتقاد کرد و افزود: این اظهارات نه تنها سبب قوی‌تر شدن آمریکا نمی‌شود، بلکه باعث ناامن شدن این کشور نیز می شود.

بخش حقوق تبیان

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ دیده بان حقوق بشر با انتشار مطلبی ضمن انتقاد از اظهارات ضدمهاجرتی ترامپ در همایش "دوباره آمریکا را عزتمند کنیم"، نوشت: این اظهارات نه تنها سبب قوی تر شدن آمریکا نمی گردد، بلکه باعث ناامن شدن این کشور نیز می شود. بر اساس این گزارش، ترامپ در این همایش مهاجران را "حیوان هایی" نامید که به دنبال "ازدواج با دختران آمریکایی" به منظور "سوءاستفاده" از آنها هستند.

رییس جمهور آمریکا همچنین گفت: دولت وی با پناهجویانی که به دنبال جرم و جنایت و سوءاستفاده از ملت آمریکا هستند به شدت و با خشونت برخورد خواهد کرد.

دیده‌بان با محکوم کردن این اظهارات، نوشت: دولت ترامپ به دنبال یافتن یک مقصر به منظور پوشاندن ضعف دولت در برخورد با جرائم و انداختن همه تقصیرها به گردن پناهجویان است. بسیاری از معضلات موجود درون جامعه آمریکا از جمله قاچاق مواد مخدر، خشونت و ... توسط افراد غیر مهاجر صورت می گیرد.

دیده‌بان حقوق بشر، مجرم فرض کردن همه مهاجران در حالی که بسیاری از آنها تازه وارد این کشور شده و هیچ جرمی مرتکب نشده اند را اقدامی غیرسازنده دانست و از دولت ترامپ خواست، ضمن پایبندی به قوانین داخلی و تعهدات بین المللی خود در مورد پناهجویان، از ایجاد تنش و فضا سازی از طریق ایراد سخنان نفرت پراکنانه علیه آنها خوددارای نماید.


منبع: ایسنا