تبیان، دستیار زندگی
همه چیز از یک مشاجره لفظی ساده آغاز شد. مشاجره ای که به قدری خفیف بود که بعضا بسیاری از افرادی که کنار زمین والیبال مشغول دنبال کردن نحوه تمرین تیم ملی بودند، متوجه آن نشدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطــای بــزرگ

همه چیز از یک مشاجره لفظی ساده آغاز شد.‌ مشاجره‌ای که به قدری خفیف بود که بعضا بسیاری از افرادی که کنار زمین والیبال مشغول دنبال کردن نحوه تمرین تیم ملی بودند، متوجه آن نشدند.‌

بخش ورزش تبیان
خطــای بــزرگ

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری خراسان، تنها عاملی که توجه اطرافیان را به ماجرا جلب کرد، این بود که عادل غلامی در اثر عصبانیت ناشی از درگیری لفظی با محمد موسوی(آن هم بر سر عوض کردن جایشان در تمرین) پیراهن خود را درآورد و تمرین را ترک کرد. ‌حتی وساطت فرهاد قائمی و امیر خوش‌خبر سرپرست تیم برای برگرداندن عادل هم بی‌فایده بود. ‌مدافع وسط تیم ملی که در آن لحظه شاید نیاز داشت دقایقی تنها باشد تا آرام شود، فکرش را هم نمی‌کرد درنهایت مجبور به ترک تیم شود.‌ اما نظم و دیسیپلین در اردوی ایگور کولاکوویچ حرف اول و آخر را می‌زند.‌ به همین دلیل هم بود که خوش‌خبر بعد از تمرین عصر یک‌شنبه صراحتا اعلام کرد جریمه سنگینی در انتظار غلامی است. ‌البته می‌شد این را از مذاکره‌ 15‌دقیقه‌ای ایگور با کادرفنی در‌کنار زمین حدس زد. ‌با این‌حال تصمیم‌ نهایی درخصوص رفتار عادل در نشست فوق‌العاده و رسمی دیروز کادرفنی گرفته شد؛ «کنار گذاشتن عادل غلامی از تیم ملی والیبال.‌» کادر فنی تیم ملی والیبال بعد از بررسی رفتار عادل غلامی در نشست فوق‌العاده، اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد: «نظم و احترام از ارکان اساسی هر تیم در رسیدن به موفقیت است و تحت هر شرایطی این ارکان بدون هیچ ملاحظه‌کاری باید حفظ شوند. ‌تمرینات تیم ملی والیبال تاکنون با نظم پیگیری شده است. ‌ترک تمرین از سوی عادل غلامی به دلیل نداشتن کنترل رفتار در شرایط بحرانی از سوی این بازیکن انجام شده‌ و به رغم وجود حسن سابقه، نظم و خوش‌رفتاری این بازیکن در طول تمرینات، از دید کادر فنی و به ویژه شخص ایگور کولاکوویچ این رفتار عادل غلامی یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی است. ‌عادل غلامی به رغم این‌که تاکنون حاشیه‌ای نداشته و همیشه به موقع در تمرینات و اردو شرکت کرده‌، اما به علت مرتکب شدن این خطای بزرگ از تیم ملی والیبال کنار گذاشته می‌شود‌.»

‌از رفتار وی این‌گونه تعبیر می‌شود که وی قصد بازی در تیم ملی را ندارد. ‌در‌واقع غلامی خودش تیم ملی را ترک کرد.

 کولاکوویچ: این‌جا تیم ملی والیبال ایران است

تیم ملی والیبال ایران که حضور در رقابت‌های‌ انتخابی قهرمانی جهان 19 تا 23 مرداد (اردبیل) را در پیش دارد، قرار است امروز برای برگزاری اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه به ترکیه سفر کند.‌ با کنار گذاشته شدن غلامی، حالا کادرفنی ناچار است بازیکن دیگری را جایگزین او کند. ‌ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی در واکنش به این موضوع می‌گوید: «در پست مدافع‌ میانی، بازیکنانی هستند که جایگزین غلامی شوند. ‌علی شفیعی، یکی از این بازیکنان است که برای او مقدمات سفر به ترکیه را فراهم می‌کنیم.‌» سرمربی مونته‌نگرویی اما در تشریح رفتار عادل غلامی حرف جالب‌ ‌توجهی می‌زند: «چنین اتفاقاتی همیشه در ورزش پیش می‌آید و اصلا‌ دلیل این درگیری‌ها هم مهم نیست. ‌اما عکس‌العملی که از عادل غلامی سر زد، شایسته تیم ملی نیست. ‌ ‌از رفتار وی این‌گونه تعبیر می‌شود که وی قصد بازی در تیم ملی را ندارد. ‌در‌واقع غلامی خودش تیم ملی را ترک کرد. ‌رفتار غلامی اشتباه‌ بزرگی بود. ‌من به او به عنوان یک انسان و یک بازیکن احترام می‌گذارم، اما ‌این‌جا تیم ملی والیبال ایران است.‌ او حتی به تذکرات من هم توجه‌ و سعی نکرد این موضوع را حتی با من درمیان بگذارد.‌» کولاکوویچ درباره مدت محرومیت عادل غلامی از تیم ملی و امکان دعوت در سال‌های آینده گفت: «ترجیح می‌دهم فعلا‌ در‌مورد آینده حرف نزنم!»


منبع: خبرگزاری خراسان