تبیان، دستیار زندگی
فت آیت‌الله سید "احمد فهری زنجانی" نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و لبنان و تولیت آستانه حضرت زینب (س) و امام جمعه و جماعت زینبیه دمشق، بامداد شنبه دارفانی را وداع گفت. به‌گزارش ایرنا، آیت الله فهری زنجانی، اوایل خرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله فهری زنجانی دارفانی را وداع گفت

آیت‌الله سید "احمد فهری زنجانی" نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و لبنان و تولیت آستانه حضرت زینب (س) و امام جمعه و جماعت زینبیه دمشق، بامداد شنبه دارفانی را وداع گفت.
به‌گزارش ایرنا، آیت الله فهری زنجانی، اوایل خردادماه امسال به دنبال كسالت و بیماری، در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بستری شد.
از این عالم دینی ‪ ۸۶‬ساله در طول مدت بستری دربیمارستان، جمعی از مقامات سیاسی و مذهبی كشور عیادت كردند.
"عمیدالدین" ، فرزند مرحوم آیت الله فهری زنجانی در خصوص فعالیت‌های علمی و مذهبی پدرش به خبرنگار ما گفت ، آیت‌الله سید "احمد فهری زنجانی" و موسس و بنیانگذار حوزه علمیه دمشق و از همراهان امام در نجف اشرف بوده است.
به گفته وی، آیت‌الله فهری زنجانی، مترجم بسیاری از كتب و آثار حضرت امام خمینی(ره) به زبان عربی نیز می‌باشد.
علاوه بر تاسیس حوزه علمیه در دمشق، بازسازی و نوسازی طرح توسعه حرم حضرت رقیه (س) و ساخت بیمارستان امام خمینی در دمشق نیز از جمله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آن مرحوم عنوان شده است.
تلاش برای ایجاد وحدت و همبستگی میان علمای شیعه و سنی و ساماندهی امور مذهبی و زیارتی در لبنان و سوریه از دیگر فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی وی می‌باشد.

قرار است پیكر آن مرحوم صبح امروز درتهران تشییع شود.