تبیان، دستیار زندگی
نماینده وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در پیکارهای قهرمانی جهان گفت: حریفان ایرانی من به مراتب از خارجی ها بهتر هستند و به همین دلیل در رقابت های جهانی فرانسه امید زیادی برای کسب مدال طلا دارم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرنگی کار وزن 71 کیلوگرم ایران: طلای جهان را می خواهم

نماینده وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در پیکارهای قهرمانی جهان گفت: حریفان ایرانی من به مراتب از خارجی ها بهتر هستند و به همین دلیل در رقابت های جهانی فرانسه امید زیادی برای کسب مدال طلا دارم.

بخش ورزش تبیان

محمدعلی گرایی

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا؛ «محمدعلی گرایی» افزود: قبل از آنکه در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور یابم، سهمیه آن را از مسابقات قهرمانی کشور به دست آوردم و در جام جهانی سال 2017 و چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در تیم ملی حضور داشتم و در نهایت کادر فنی تصمیم گرفت که من را برای مسابقات قهرمانی جهان انتخاب کند.

این فرنگی کار تیم ملی که برای نخستین بار راهی رقابت های جهانی می شود، با بیان اینکه همواره تابع تصمیمات کادر فنی است، تصریح کرد: فرشاد بلفکه و برومند اصلان حریفان من در این وزن در تورنمنت های بین المللی حضور نداشتند و با وجود چندین بار وزن کم کردن و آسیب دیدگی در بازی های کشورهای اسلامی در باکو در اواخر اردیبهشت) در رقابت انتخابی شرکت کردم. البته سه نفر نخست مسابقات انتخابی (فرشاد بلفکه، برومند اصلان و محمدعلی گرایی) یکدیگر را شکست داده بودند و به دلیل آنکه من یک دور استراحت داشتم، امتیازات من نسبت به آنها کمتر بود، اما در نهایت با تصمیم کادر فنی برای پیکارهای قهرمانی جهان انتخاب شدم.

وی با تاکید بر اینکه در مسابقات جهانی پاریس تنها به کسب مدال طلا فکر می کند، گفت: با بیشتر حریفانم که قوی ترین آنها از روسیه، جمهوری آذربایجان و مجارستان هستند، کشتی گرفته ام و شناخت لازم از آنها دارم.

وی با تاکید بر اینکه در مسابقات جهانی پاریس تنها به کسب مدال طلا فکر می کند، گفت: با بیشتر حریفانم که قوی ترین آنها از روسیه، جمهوری آذربایجان و مجارستان هستند، کشتی گرفته ام و شناخت لازم از آنها دارم. این فرنگی کار شیرازی تیم ملی در خصوص آسیب دیدگی قوزک پای خود گفت: کار فیزیوتراپی را انجام می دهم و پزشکان نیز اعلام کرده اند که آسیب دیدگی من تا آغاز مسابقات جهانی (30 مرداد) به طور کامل رفع خواهد شد. گرایی ادامه داد: پس از مدت ها فرصتی برایم به وجود آمده تا بتوانم در رقابت های قهرمانی جهان حضور یابم و نهایت استفاده را از آن خواهم کرد تا بتوانم جواب زحمات کسانی را که برای من زحمت کشیده اند، بدهم.

وی گفت: نهایت آرزوی یک ورزشکار رفتن روی سکوی المپیک است و هدف اصلی من نیز بازی های المپیک است و امیدوارم در صورتی که اتفاق خاصی رخ دهد بتوانم جانشین خوبی برای امید نوروزی باشم.

گرایی بیان داشت: از کادر فنی تیم ملی و شورای فنی که به من اعتماد کردند و به عنوان نفر نخست راهی رقابت های جهانی می شوم، قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانم جواب اعتماد آنها را بدهم. مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران روزهای 15 و 16 تیر ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.

گرایی از فرنگی کاران خوش تکنیک و جسوری است که طی یک سال گذشته در جام باشگاه های جهان به همراه تیم سینا صنعت ایذه در مجارستان قهرمان شد و نفر اصلی تیم ملی در جام جهانی کشتی فرنگی سال 2017 در آبادان بود. فرنگی کار وزن 71 کیلوگرم ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی نیز مدال طلا کسب کرد.

منبع: ایرنا