تبیان، دستیار زندگی
85 50هزار روحانی مبلغ در طول سال 85 و به مناسبت‌های مختلف از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سراسر كشور اعزام خواهند شد.  به گزارش ایكنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسكندری معاون فرهنگی ـ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعزام 50 هزار روحانی مبلغ به سراسر كشور در سال 85

50هزار روحانی مبلغ در طول سال 85 و به مناسبت‌های مختلف از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سراسر كشور اعزام خواهند شد.

به گزارش ایكنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسكندری معاون فرهنگی ـ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینكه این معاونت در سال گذشته 25000 مبلغ را ساماندهی كرده و در ارتباط فعال با دستگاه‌های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و ائمه جماعت سراسر كشور تعاملات سازنده‌ای برقرار كرده‌ است، گفت: امسال تعداد روحانیون مبلغ اعزامی دو برابر سال گذشته خواهد بود.

وی محور قرار دادن مردم در عرصه تبلیغ را مهم‌ترین هدف این معاونت دانست و افزود: از دیگر اهداف این معاونت بهره‌گیری از تبلیغ سنتی و به‌روز كردن آن به‌وسیله ابزارهای مدرن برای افزایش كیفیت محتوای تبلیغ و غنی‌سازی اوقات فراغت كودكان و نوجوان است و امسال با توجه به تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی، كیفیت این برنامه‌ها افزایش یافته است.

اسکندری افزودبهره‌گیری از تبلیغ سنتی و به‌روز كردن آن به‌وسیله ابزارهای مدرن برای افزایش كیفیت محتوای تبلیغ و غنی‌سازی اوقات فراغت كودكان و نوجوان و تخصصی كردن تبلیغ براساس نیاز مخاطبان و شیو‌ه‌ها و روش‌های تبلیغ ازمهم‌ترین اهداف این معاونت است.

اسكندری با اشاره به اهمیت تخصصی كردن تبلیغ تصریح كرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصصی كردن تبلیغ براساس نیاز مخاطبان و شیو‌ه‌ها و روش‌های تبلیغ را از جمله محورهای برنامه‌های خود قرار داده است و امسال عده‌ای از مبلغان ضمن گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه در امور نوجوانان به این‌منظور اعزام شده‌اند و گروهی از مبلغان نیز با هماهنگی سازمان زندان‌ها به برگزاری دوره‌های ویژه برای زندانیان پرداخته‌اند.

وی در ادامه نشریات تبلیغی این دفتر را در تعامل مبلغان و مخاطبان بسیار مؤثر دانست و افزود: نقش دفتر تبلیغات اسلامی در میان دستگاه‌های فرهنگی نرم‌افزاری است؛ این دفتر باتوجه به نیازهای فرهنگی مردم و كشور پاسخ‌گوی نیاز آنهاست و تأمین مبلغان و صاحب‌نظرانی كه بتوانند پاسخ‌گوی نیازهای فرهنگی جامعه باشند از وظایف این دفتر است.

اعزام مبلغان زن

معاون فرهنگی ـ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین از اعزام 400 طلبه زن به مناطق مختلف كشور خبر داد و گفت: بانوان مبلغه، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را گذرانده‌اند و در دو سطح اعزام می‌شوند؛ سطح اول طلاب رسمی دفتر تبلیغات اسلامی هستند كه دارای معلومات سطح دو حوزوی‌اند، سطح دوم شامل بانوانی است كه با معارف اسلامی آشنایی دارند و می‌توانند پاسخ‌گوی حداقل نیازهای جامعه باشند.