تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت‌الله العظمی میرزا جواد تبریزی از مراجع عظام تقلید در پیامی به مناسبت سالروز شهادت غریبه مدینه حضرت فاطمه زهرا (س) شیفتگان آن حضرت را به شركت در مجالس ذكر مصیبت فرا خواند.  متن این پیام به این شرح است:بس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابلاغ مظلومیت اهل بیت بهترین وسیله جلب رضایت خداوند است

حضرت آیت‌الله العظمی میرزا جواد تبریزی از مراجع عظام تقلید در پیامی به مناسبت سالروز شهادت غریبه مدینه حضرت فاطمه زهرا (س) شیفتگان آن حضرت را به شركت در مجالس ذكر مصیبت فرا خواند.

متن این پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص) فاطمه بضعه منی یرضی الله لرضاها و یغضب لغضبها.
شكی نیست كه مهمترین و برترین آرزوی هر مومن به دست‌آوردن رضایت خداوند متعال می‌باشد و این آرزو برای هیچ مومنی حاصل نمی‌شود مگر آنكه بتواند رضایت و خشنودی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را جلب نموده و در مسیر آنها قدم بردارد.

رضایت این ذوات مقدسه و خشنودی آنها جدای از رضایت حضرت باری تعالی نمی‌باشد، چنانچه خداوند متعال مودت، محبت و ولایت ایشان را به صریح آیه شریفه، قل لا اسئلكم علیه اجرا الا الموده فی القربی بر همگان واجب نموده و طریق جلب رضایت خود را تحصیل محبت، ولایت و مودت ایشان قرار داده است.

مسلماً وجود مقدس صدیقه شهیده فاطمه زهرا (س) از بارزترین مصادیق اهل بیت (ع) است كه رضایت او رضایت خدا و خشم و غضبش خشم و غضب خداوند را به دنبال دارد و بهترین وسیله برای جلب رضایت این ذوات مقدسه اهتمام به نشر فضایل و مناقب آنها و ابلاغ مظلومیت آنان برای همگان است.

حال كه ایام سوگواری و شهادت آن حضرت فرا رسیده بر مومنین است كه از تعظیم این ایام دریغ ننموده و سعی در ابلاغ مظلومیت آن حضرت و بیان مصائب و ظلمها و ستمهایی كه بر آن ذات مقدس گذشته است نمایند و شبهه‌ای نیست كه این امر از مصادیق بارز تعظیم شعائر است كه خداوند متعال در ضمن آیه شریفه، و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب به آن سفارش فرموده است بلكه بیان فضایل و مناقب و مواقف صدیقه شهیده در این زمان از امور ضروریه‌ای است كه باعث دفع شبهات معاندین و دسیسه شیاطین خواهد شد و موجب تحكیم اركان دین و شریعت مقدسه می‌گردد.

از خداوند می‌خواهیم كه ما از متمسكین به ولایت اهل بیت (ع) قرار داده و شفاعتشان را شامل حال ما گرداند آمین یا رب العالمین.