تبیان، دستیار زندگی
دوران انتخابات تمام شد، فصل همدلی و همکاری است امروز تولید، اشتغال و رونق اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است در این نشست درباره چگونگی مقابله به مثل با تحریم های اخیر امریکا گفت وگو کردیم همه قوا از نیروهای مسلح حمایت می کنند دنبال آماده سازی یک بسته حمایتی ج
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس‌ جمهوری در پایان نشست مشترک سران سه قوه:

باید برای پاسخ به مطالبات مردم همه دست به دست هم ده
یم

دوران انتخابات تمام شد، فصل همدلی و همکاری است امروز تولید، اشتغال و رونق اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است در این نشست درباره چگونگی مقابله به مثل با تحریم‌های اخیر امریکا گفت وگو کردیم همه قوا از نیروهای مسلح حمایت می‌کنند دنبال آماده سازی یک بسته حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستیم امریکایی‌ها بیشترین خسارت را از اقداماتشان خواهند دید.

بخش سیاست تبیان
روئسای سه قوه

به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، جلسه مشترک رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه دیروز به میزبانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد. روحانی رئیس جمهوری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس قوه مقننه در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری پس از این نشست مشترک، با بیان اینکه بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 96  منتظر فرصتی بودیم که رؤسای سه قوه راجع به موضوعات مهم کشور و مسائل داخلی و خارجی با هم بحثی داشته باشیم و امروز این توفیق حاصل و جلسه بسیار خوبی تشکیل شد، گفت: اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است و دیگر دوران انتخابات تمام شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا مطالبات مورد نظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم. وی خاطرنشان کرد: در این جلسه راجع به وحدت و انسجام بیشتر داخلی میان قوای سه‌گانه و همه نیروهایی که در مسیر خدمت تلاش می‌کنند، مباحثی میان سران سه قوه سران مطرح شد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در زمینه مسائل اقتصادی، بویژه در بخش تولید و سرمایه‌گذاری نیز با هم گفت‌وگو کردیم، افزود: امروز تولید، اشتغال و رونق اقتصادی که باید در کشور ایجاد شود، بسیار حائزاهمیت است. روحانی با اشاره به اینکه رؤسای قوای سه گانه بر این موضوع تأکید دارند که باید از سرمایه‌گذاری به خوبی حمایت کرده و این حمایت از طرف سه قوه باید انجام گیرد، گفت: ما به دنبال این هستیم که یک بسته حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، آماده کنیم و با حمایت سه قوه از این بسته، بتوانیم در نحوه اجرا و عمل همدیگر را یاری کنیم.

وی تصریح کرد: امروز به خوبی می‌توانیم سرمایه داخلی و خارجی را جذب کنیم و اگر سرمایه به خوبی جذب شود، حربه‌ای که امریکایی‌ها در دست گرفتند، بشدت کند می‌شود، چراکه ما با امریکا ارتباط اقتصادی نداشته و آنان نیز در کشور ما سرمایه‌گذاری ندارند. ما با امریکایی‌ها تجارتی نداریم و اگر بتوانیم با سایر جهان ارتباط بسیار تنگاتنگی در زمینه اقتصادی داشته باشیم، آنان هم دیگر یا نمی‌توانند از حربه تحریم استفاده کنند یا اگر هم بخواهند استفاده کنند، تأثیرگذار نخواهد بود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه سران سه قوه در این جلسه درباره تحریم‌های اخیر امریکا و اقداماتی که باید در برابر این تحریم و برای مقابله به مثل انجام شود، افزود: نمونه این اقدامات کاری است که مجلس شورای اسلامی در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد و البته این بحث به تفصیل در جلسه هیأت نظارت به طور جزئی‌تر دنبال می‌شود تا امریکایی‌ها بدانند بیشترین خسارت را از این گونه اقدامات خود آنان خواهند برد و این کارها، آنان را در جهان منزوی خواهد کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاهی است که کسی نمی‌تواند به عظمت آن صدمه‌ای وارد کند، خاطرنشان کرد: امروز بین قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تحت نظر مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که حامی این نظام هستند،  حمایت خواهند کرد و کسی نخواهد توانست صدمه‌ای به قدرت نیروهای مسلح ما وارد کند.

رئیس جمهوری اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی، مورد حمایت ملت، رهبری و سه قوه هستند و ان‌شاءالله با استحکام راه‌مان را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: دولت دوازدهم با وحدت و هماهنگی بیشتر با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، در راستای محقق کردن مطالبات و خواست‌های مردم تلاش خواهد کرد.


منبع: روزنامه ایران