تبیان، دستیار زندگی
رضا پورحسین قائم مقام سیما در نشست تشریح برنامه های شبکه امید از اهمیت دادن به قشر نوجوان و برنامه سازی برای آنها خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی شبکه‌ای مختص نوجوانان

رضا پورحسین قائم مقام سیما در نشست تشریح برنامه های شبکه امید از اهمیت دادن به قشر نوجوان و برنامه سازی برای آنها خبر داد.

بخش سینما وتلویزوین تبیان
پور حسین

نشست خبری تشریح برنامه های شبکه امید امروز دوشنبه نهم مرداد با حضور رضا پورحسین قائم مقام سیما و مهدی سالم مدیر شبکه امید در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

پورحسین در ابتدا درباره اهمیت این شبکه گفت: شبکه امید علاوه بر اینکه یک کانال رسانه ای است به مخاطب هم بستگی دارد. نوجوانی یک گذرگاه روانی است که از کودکی کنده و میل به جوانی دارد و بعضی از روانشناسان این دوره را دارای یک ظرفیت چند بعدی می دانند.

وی ادامه داد: این دوره بهترین زمان برای وجوه عاطفی فرد است و در هدایت فرد تاثیر به سزایی دارد. بسیاری از پایه های بنیادین شکل گیری شخصیت جوان را در نوجوانی و حتی در کودکی می بینیم پس بهتر است آنها شبکه ای مختص خود داشته باشند.

پور حسین یادآور شد: پیش از این نوجوانی در جایگاهی در شبکه ها قرار گرفته بود که نه در میان کودکان دیده می شد و نه جوانان. متاسفانه در نظام تربیتی برای دوره نوجوانی اهمیت قایل نشده اند. اوج این نگاه زمانی بود که رهبر انقلاب ۲ سال قبل اشاره ای داشتند به این دوره و باعث شد ما با در نظر گرفتن کانالی تخصصی برای نوجوانان به این مطالبه پاسخ دهیم.

وی در پایان متذکر شد: این شبکه روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه افتتاح می شود و از روز جمعه ۱۳ مرداد به سمع و نظر مخاطبان می رسد. قصد بر این است که در این شبکه در همه قالب های نمایشی از مستند تا نمایشی برنامه سازی شود.


منبع: مهر